جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167200 13:27 1400/10/07
تالار شیشه ای اندکی ریزش کرد

تالار شیشه ای اندکی ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تالار شیشه ای اندکی ریزش کرد

تالار شیشه ای اندکی ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران گرچه روز گذشته هم روند رو به رشد پیدا کرده بود، کانال 1.4 میلیون واحدی را پس گرفته بود، اما امروز در یک روند ریزشی قرار گرفت و گرچه از میانه بازار درصدد اصلاح برآمد، اما در نهایت با عقب‌نشینی 428 واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 399 هزار و 885 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1977 واحد به رقم 367 هزار و 362 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 587 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 420 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 199 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز در فرابورس هم به بیش از 1749 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 4 هزار و 800 میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ـ ارزشی 0.3 درصد کاهش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 0.54درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور بدون تغییر ماند، شاخص بازار اول بورس فقط 0.1 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.6 درصد افت کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی بوعلی و چادرملو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی پارس، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز اما روند رو به رشد وجود داشت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 109 واحدی به رقم 18 هزار و 829 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 36 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 329 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 173 هزار فقره معامله و به ارزش 1752 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، سنگ‌آهن گهرزمین در فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و پتروشیمی قائد بصیر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به مردمی شدن بورس و حضور 70 درصد جمعیت کشور در بازار سرمایه لازم است برای ماندگاری مردم در این بازار شرکت‌های بورسی و فرابورسی سودهای تقسیمی که در مجامع سالانه تصویب می‌شود، را برای پرهیز از هزینه‌های اداری و نیز رعایت  حق‌الناس سود شرکت‌ها را به صورت متمرکز و از طریق شماره حساب‌های اعلام شده سهامداران در سامانه سجام واریز کنند، متأسفانه هنوز برخی شرکت‌ها در شرایط کرونایی مردم را برای دریافت سود ناچیز خود به بانک‌ها فرا می‌خوانند که در این بین بسیاری از سهامداران متوجه تقسیم سود نمی‌شوند و یا اینکه به جهت کم بودن سود برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.بنابراین سودهای اندک مردم در حساب‌های شرکت‌ها رسوب می‌شود و یک حق‌الناس بزرگی بر گردن مدیران‌عامل شرکت‌های سهامی عام می‌ماند.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و کارشناسان توصیه می‌کنند، مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و به صورت غیرمستقیم وارد بازار شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |