جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2800 12:53 1393/04/07
تاثیر منفی نرخ بیمه ثالث بر شرکت های کوچک بیمه ای

تاثیر منفی نرخ بیمه ثالث بر شرکت های کوچک بیمه ای

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاثیر منفی نرخ بیمه ثالث بر شرکت های کوچک بیمه ای

تاثیر منفی نرخ بیمه ثالث بر شرکت های کوچک بیمه ای

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امیر اسماعیل کاظمی : اختلاف در افزایش نرخ دیه و نرخ حق بیمه باعث متضرر شدن و آسیب دیدن شرکت های بیمه کوچک در آینده ای نزدیک خواهدشد اگرچه شاید اثرات این اختلاف، در شرکت های بیمه بزرگ تر کمتر دیده می شود اما در شرکت های بیمه کوچک خیلی زود خود را نشان خواهد داد

به گزارش جهان اقتصاد ، مدیرعامل بیمه دانا  اعلام کرد که با توجه به گردش کار تهیه شده و دستور مقام معظم رهبری، انتقال زمین های علی آباد در منطقه لویزان به شرکت بیمه دانا قطعی است.
 در خصوص  تکلیف زمین های علی آباد متعلق به شرکت بیمه دانا که هم اکنون در اختیار نیروهای مسلح است، افزود: انتقال این زمین ها به بیمه دانا مراحل نهایی خود را طی می کند که با توجه به ابلاغ گردش کار به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیدواریم که این انتقال تا پایان سال جاری صورت گیرد.
وی تنها مشکل باقیمانده بر سر این انتقال را اختلاف بر سر مساحت این زمین ها اعلام کرد و ادامه داد: مساحت این زمین ها بر اساس سند، حدود ۳۹۲ هزار متر مربع است که با توجه به مرغوب بودن زمین های منطقه لویزان، مبلغ قابل توجهی به ارزش دارایی های بیمه دانا اضافه خواهد کرد.
صادق با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا در روز ۱۸ تیرماه سال جاری اظهار داشت: جمع دارایی های این شرکت هم اکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است ضمن این که حق بیمه تولید شده این شرکت در سال  92 معادل یکهزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی در عین حال نسبت خسارت شرکت بیمه دانا را در سال گذشته ۶۰ درصد ذکر کرد و گفت: سود پیش بینی شده هر سهم نیز برای این سال مالی ۲۸۵ ریال بوده که نسبت به سال ۹۱ حدود ۷ برابر شده است.
مدیرعامل بیمه دانا، رشد حق بیمه تولیدی این شرکت را در سال ۹۳ حدود ۱۸ درصد پیش بینی کرد و گفت: پیش بینی می شود که خسارت های شرکت نیز ۳۵ درصد رشد داشته باشد و سود عملیاتی شرکت ۴۷ درصد و سود خالص آن ۳۹ درصد افزایش یابد.
وی در عین حال به افزایش مطالبات بیمه دانا در سال گذشته نسبت به سال ۹۱ اشاره کرد و یادآورشد: این افزایش ناشی از وضعیت مالی بیمه گزاران و شرکت های طرف قرارداد است که با پیگیری های صورت گرفته پیش بینی می شود که این مطالبات در کوتاه ترین زمان ممکن به حیطه وصول درآید.
صادق با اشاره به یکپارچه سازی برنامه های فنی بیمه دانا و ایجاد ارتباط میان سیستم فنی و مالی شرکت اظهار داشت: با بهینه سازی روابط شرکت با سیستم بانکی و بهره برداری مناسب از سیستم نرم افزاری جدید، امید می رود که ضریب خسارت شرکت نیز کنترل شود.
وی از راه اندازی کمیته بازاریابی در شرکت بیمه دانا با هدف بهینه کردن ترکیب پوتفوی شرکت و حرکت به سمت بیمه های عمر و سودآورتر خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه دانایار، خدمات مناسب تری در بخش درمان به مشتریان ارائه خواهد شد ضمن این که با تقویت سیستم فناوری اطلاعات شرکت و استفاده از سیستم واریز خسارت به شبا یا کارت های بانکی طراحی شده و حذف چک، مراجعه حضوری مشتریان به حداقل خواهد رسید.
مدیرعامل بیمه دانا به قراردادهای جدید این شرکت با وزارتخانه ها اشاره کرد و افزود: قراردادهای مناسبی با وزارت کشور و تمامی استانداری ها و فرمانداری ها و سازمان های تابعه از جمله ثبت احوال منعقد شده است که مبلغ حق بیمه این قراردادها حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد می شود.
وی در عین حال از تداوم قرارداد با وزارت نیرو و سازمان های تابعه همچنین انعقاد قراردادهای مناسبی با شرکت شهرک های صنعتی ایران خبر داد و تاکید کرد: با توجه به میزان حق بیمه تولیدی شرکت در سال گذشته، بیمه دانا هم اکنون دومین شرکت بیمه خصوصی کشور پس از بیمه آسیا است ولی با توجه به قراردادهای کلان منعقد شده، امید می رود که در پایان سال جاری، عنوان نخستین بیمه خصوصی کشور را از آن خود کند.
صادق در مورد اصلاح قانون بیمه شخص ثالث هم گفت: در سال جاری گذشته تصمیم گیرنده درباره دیه، قوه قضاییه بوده است نه صنعت بیمه و متناسب با افزایش میزان دیه، نرخ حق بیمه افزایش نیافته است و به همین دلیل این صنعت همواره ۶ تا ۸ درصد نسبت به افزایش نرخ دیه، متضرر شده است.
وی این اختلاف در افزایش نرخ دیه و نرخ حق بیمه را باعث متضرر شدن و آسیب دیدن شرکت های بیمه کوچک در آینده ای نزدیک خواند و گفت: شاید اثرات این اختلاف، در شرکت های بیمه بزرگ تر کمتر دیده شود اما در شرکت های بیمه کوچک خیلی زود خود را نشان خواهد داد.
صادق در عین حال از انجام مذاکرات با برخی صاحبنظران فقهی خبر داد که بر اساس آن برخی معتقدند که افزایش بیش از ۳۰درصدی نرخ دیه در ماه های حرام نباید شامل حامل کسانی شود که از این ماه ها بی اطلاعند و سهوا دچار تصادف شده اند.
مدیرعامل بیمه دانا در مورد صدور رایگان بیمه نامه عمر، حادثه و مسوولیت یوز ایرانی خاطرنشان کرد: سقف پوشش این بیمه نامه ۱۰ قلاده هر کدام ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است ضمن این که محیط بانان و پاسگاه های نگهبانی نیز تحقت پوشش قرار گرفته اند.
وی اعلام کرد که از زمان صدور بیمه نامه یوز تاکنون، خسارتی در این بخش وجود نداشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |