جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 173390 08:53 1400/12/04
تاثیر مثبت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، بر معیشت مردم

تاثیر مثبت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، بر معیشت مردم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاثیر مثبت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، بر معیشت مردم

تاثیر مثبت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، بر معیشت مردم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مهرداد لاهوتی در مورد درج قیمت تولیدکننده روی کالاها با عنوان «طرح خرید شفاف» اظهار داشت: با حذف دلالی و واسطه‌گری فاصله قیمت تولیدکننده و مصرف کننده کاهش می‌یابد و این امر باعث می‌شود تا کالاها با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار یگیرد.

وی با بیان اینکه دست دلال‌ها و واسطه گران اجازه نمی‌دهد تا تولیدکنندگان به قیمت واقعی برسند، گفت: دلالان کالایی را با پایین‌ترین قیمت از تولیدکننده می‌خرند و آن را بعد از چند مرحله به مصرف‌کننده با دو تا سه برابر قیمت واقعی عرضه می‌کنند.

معاون امور پارلمانی و مجلس اتاق تعاون ایران افزود: این افراد کالاها را در انبارها احتکار می‌کنند و با به هم زدن تقاضا و عرضه در بازار، فضای روانی در جامعه ایجاد و عنوان می‌کنند که تولیدات و واردات کم است و ضمن کسب سود بالا برای خودشان، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان در سال‌های آینده ایجاد می‌کنند؛ در حالی که آمارها نشانگر افزایش واردات و تولیدات است. 

وی ادامه داد: دلال ها برای منافع خود شرایط را فراهم می‌کنند. متاسفانه عده‌ای هم در دستگاه‌های اجرایی، منافع خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند و به تولید کننده آسیب می‌زنند.

حذف قیمت‌های غیرواقعی با درج قیمت تولیدکننده روی کالاها

لاهوتی با تاکید بر اینکه باید واسطه‌ها و دلال‌ها را مدیریت و حذف کنیم، گفت: طرح خرید شفاف به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا عرضه مستقیم داشته باشند برنامه دولت در اجرای این طرح، مناسب است و به مصرف کننده نسبت به کالاها اعتماد و اطمینان می‌دهد.

معاون امور پارلمانی و مجلس اتاق تعاون با اشاره به اینکه طرح درج قیمت تولیدکننده باعث شفافیت می‌شود، گفت: این طرح بازار را از بی‌سروسامانی خارج کرده و قیمت‌های غیرواقعی که بر اساس واسطه گری ایجاد شده را حذف می‌کند.

وی بیان داشت: زمانی همه کالاها توسط شهرداری‌ها هر روز قیمت گذاری و عرضه می‌شد و همه فروشگاه‌ها موظف به ارائه یک قیمت بودند، این در حالی که ما شاهد هستیم یک کالا در یک فروشگاه با یک قیمت و همان کالا با همان کیفیت در فروشگاه دیگر با قیمت دیگر عرضه می‌شود.

لاهوتی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که در هر زمانی، هر کسی هر قیمتی دوست داشت بر روی کالاها درج کند، گفت: قیمت کالاهای داخلی نباید در بازار، بی‌ثبات عرضه و تغییرات قیمتی آن به مذاکرات ربط داده شود. نظارت بر قیمت‌ها و درج قیمت تولیدکننده کار پیچیده ای نیست زیرا به مصرف کننده اطمینانی می‌دهد و به نفع تولیدکننده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |