سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 109023 09:04 1399/05/27
تاثیر دارا دوم بر نوسانات بورس

تاثیر دارا دوم بر نوسانات بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاثیر دارا دوم بر نوسانات بورس

تاثیر دارا دوم بر نوسانات بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:باید توجه داشت که فراز و فرود‌ها و نوسانات وجود دارد و امروز این نوسانات بیشتر به چشم می‌خورد، اما ناهماهنگی‌ها در دارا دوم بر نوسانات بورس بی تاثیر نبوده است.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، قاسم محسنی کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش شاخص‌ها در روز‌های اخیر گفت: در سهام شرکت‌ها نوسان قیمت همیشه وجود داشته و خواهد داشت همانطور که بازار ارز و سکه نوسان دارد و ممکن است این نوسان رو به رشد باشد یا نزولی.

او گفت: نوسان قیمت در بازار سرمایه جزء ذات آن و افزایش قیمت ارز دلیل اصلی رشد دو ساله شاخص بورس است. وی افزود: مردم و سرمایه گذاران انتظار دارند همه چیز هماهنگ باشد در حالیکه پارادایم والگوی قیمت گذاری‌ها از یکسال و نیم پیش بر اساس نام شرکت‌ها عوض شده این کار هنوز بین سرمایه گذاران و مردم جانیفتاده است بنابراین با کوچکترین ناهماهنگی و افت واکنش نشان می‌دهد. محسنی گفت: تغییر مسیر و الگو موجب نوسان در بازار بورس شده بنابراین طبیعی است که سرمایه گذاران در بورس در این شرایط حساسیت بیشتری از خود نشان دهند. او افزود: نظارت بر سرمایه گذاری به صورت مستقیم و داشتن سهم مستقیم راحت‌تر است بنابراین برای حرفه ای‌تر شدن بازار گام‌های عملی لازم است.

محمد وطن‌پور کارشناس دیگر بازار سرمایه نیز گفت: باید توجه داشت که فراز و فرود‌ها و نوسانات وجود دارد و امروز این نوسانات بیشتر به چشم می‌خورد، اما ناهماهنگی‌ها در دارا دوم بر نوسانات بورس بی تاثیر نبوده است.

او درباره فروش سهام عدالت و رابطه آن با افت بورس نیز افزود: فروشندگان سهام عدالت جزء فروشندگان موقت هستند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت کسی سهم خود را نفروشد، اما فروش این سهام در دفاتر بورس می‌تواند شاخص بورس را درگیر تغییرات کند. وطن پور گفت: شکل فروش سهام عدالت می‌تواند نابسامانی در بازار ایجاد کند و مشکلات را تشدید و حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته باشد. محمد وطن‌پور کارشناس بازار سرمایه افزود: نسبت به آینده بورس خوش بینی وجود دارد، اما با قطعیت نمی‌توان صحبت کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |