جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4247 14:54 1393/05/17
تاثیر اظهارات اوباما بر قیمت طلا

تاثیر اظهارات اوباما بر قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاثیر اظهارات اوباما بر قیمت طلا

تاثیر اظهارات اوباما بر قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تحلیلگر برجسته اقتصادی موسسه وینگ فونگ تاکید کرد: تاکید رئیس جمهور آمریکا بر لزوم حمله هوایی به عراق نقش مهمی در ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته است

به گزارش رویترز؛ پس از اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص لزوم حمله هوایی محدود به عراق برای مقابله با داعش و ارسال کمک های هوایی برای مردم این کشور بازارهای بین المللی با نوسانات زیادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آسیا و ادامه تنش در روابط روسیه و غرب بر سر اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر تقاضا و قیمت طلا داشته است.

پس از اظهارات اوباما نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نیز به شدت کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در 14 ماه اخیر رسیده است. پیتر فونگ رئیس موسسه سرمایه گذاری وینگ فونگ در هنگ کنگ تاکید کرد: اظهارات اوباما در خصوص عراق موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده و این مساله همراه با بحران اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است. به نظر من قیمت طلا به زودی به بیش از 1325 دلار خواهد رسید.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با رشد 1.7 درصدی روبرو شده است. دبیر کل ناتو نیز روز گذشته در شرایطی که بحران در روابط روسیه و اوکراین تشدید شده به کی یف یف سفر کرده و بار دیگر بر حمایت ناتو از اوکراین تاکید کرده است.

تحلیل تکنیکال از روند تحولات قیمت طلا

تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیک بین المللی همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت؛ اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حمله هوایی هدفمند در عراق برای حمایت و حفاظت از شهروندان آمریکایی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

بر اساس این گزارش تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع اوکراین و اقدام تلافی جویانه روسیه در تحریم واردات مواد غذایی و کشاورزی از غرب نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1318 تا 1324 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.

به گزارش طلا ، از سوی دیگر نیز سطح حمایتی قیمت طلا 1310 و سپس 1308 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا به کمتر از 1304 دلار خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |