جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9080 15:22 1393/10/24
تابش :  "مطهری" در جهت ایفای وظایف نمایندگی‌اش مصونیت دارد

تابش : "مطهری" در جهت ایفای وظایف نمایندگی‌اش مصونیت دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تابش :  "مطهری" در جهت ایفای وظایف نمایندگی‌اش مصونیت دارد

تابش : "مطهری" در جهت ایفای وظایف نمایندگی‌اش مصونیت دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تنش ایجاد شده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در پی نطق علی مطهری، گفت که مجلس باید مهد اخلاق، قانون‌گرایی و تربیت باشد.

به گزارش ایسنا،‌ محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: اگر نشان بدهیم که ما در مجلس تاب تحمل حرف‌های خود را در قالب یک نطق نداریم در جامعه بی‌اخلاقی و بداخلاقی‌هایی رواج می‌یابد.

وی اظهار کرد: فصل سوم قانون اساسی حقوق ملت را در ابعاد مختلف آموزش و مسکن توضیح می‌دهد و اینکه اصل را باید بر برائت گذاشت و اینکه دعاوی و محاکمات چگونه برگزار شود. همچنین ما بر مبنای اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کردیم که مولفه‌هایی از جمله دفاع از حقوق مردم، بیان خواست‌ها و مطالبات مردم، حفظ استقلال کشور و آزادی‌های مردم را مدنظر قرار دهیم. اصل 84 قانون اساسی نیز وظیفه نماینده‌ها را مشخص می‌کند که هر نماینده می‌تواند در همه مسائل مربوط به داخل و خارج کشور اظهارنظر کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل 86 قانون اساسی می‌گوید نماینده در بیان وظایف قانونی‌اش آزاد است و مصونیت دارد و نمی‌توان به واسطه نطقی که در راستای وظایف نمایندگی ایراد کرده تحت تعقیب قرار گیرد. همچنین در ماده 77 آیین‌نامه نطق از وظایف نمایندگان برشمرده شده و اینها مجموعه حقوقی است که برای نمایندگان وجود دارد تا نماینده بتواند حرف دل مردم، مطالبات و خواسته‌هایشان را بیان کند.

تابش با تاکید بر اینکه مجلس عصاره فضایل ملت است و به عنوان قانونگذار باید نماد قانونگرایی باشد، ادامه داد: مسئولیت صحبت آقای مطهری بر عهده خود ایشان است. ایشان مسائلی را در امور مختلف مطرح کردند که چیز تازه‌ای در آن نبود. مجلس که عصاره فضایل ملت و مهد قانونگذاری است باید توجه داشته باشد که حقوقی برای نمایندگان در قانون وجود دارد و نمایندگان حق بیان آزادانه اظهارنظر و پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم را دارند پس چطور خودمان می‌توانیم متعرض صحبت یک نماینده شویم، این رفتار بسیار نسنجیده‌ای است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای مطهری می‌توانست نطقش را به اتمام برساند و بعد نمایندگان بر اساس آیین‌نامه تذکر و اخطار بدهند و نطق کنند و با منطق جواب صحبت‌های آقای مطهری را بدهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |