جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 163058 18:53 1400/09/03
بی‌اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

بی‌اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بی‌اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

بی‌اعتنایی بازار نفت به آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و متحدانش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 84درصدی و 70سنت کاهش داشت و به قیمت82دلار و 17سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش22 صدم درصدی وبا 17سنت کاهش به 77 دلارو83سنت رسید.

قیمت‌های نفت در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه‌گذاران نسبت به اثربخشی اقدام هماهنگ آمریکا و متحدانش در برداشت میلیون‌ها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک بدبین بودند، روند رشد روز گذشته را حفظ کردند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت راکوتن سکیوریتیز درباره روند بازارهای نفت گفت: سرمایه گذاران از میزان اندک نفتی که توسط آمریکا و کشورهای دیگر به بازار عرضه خواهد شد، مایوس شده اند. همچنین تلاشهای هماهنگ کشورهای مصرف کننده این نگرانی را برانگیخته که اوپک پلاس ممکن است روند افزایش تولید خود را آهسته کند. توجه بازار اکنون به نشست بعدی وزیران گروه اوپک پلاس در دوم دسامبر معطوف شده است.

دولت آمریکا سرانجام رسما اعلام کرد میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک هماهنگ با کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس برای پایین بردن قیمتهای انرژی در پی بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواستهای مکرر مصرف کنندگان برای نفت بیشتر آزاد خواهد کرد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد دولتش بخشی از ذخایر نفت را آزاد خواهد کرد. روزنامه نیک کی گزارش کرد ژاپن حدود ۴.۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر ملی را تا پایان امسال به فروش می رساند.

تحلیلگران می گویند به دلیل سالها افت سرمایه‌گذاری و احیای قوی اقتصاد جهانی از پاندمی کووید ۱۹، تاثیر این اقدام بر قیمتها احتمالا موقتی خواهد بود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد برداشت هماهنگ از ذخایر حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون بشکه به عرضه نفت اضافه می‌کند که کمتر از بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه ای است که بازار روی آن حساب کرده بود.

لوییس دیکسون، تحلیلگر ارشد بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در گزارشی اعلام کرد تهدید عرضه بیشتر در کوتاه مدت مطمئنا بازارها را به مدت یک تا دو ماه آینده به صورت مصنوعی کاهشی نگه می دارد اما اقدام رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای دیگر تنها ممکن است مسئله عرضه را با خالی کردن ذخایر و کاهش بیشتر سطح مخازن نفت، به چالش جدی تر تبدیل کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |