سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 150087 16:52 1400/05/16
بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

بیمه ملت؛ یک کارفرما با فرصت‌های برابر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استخدام و به‌کارگيري بهترين‌ها همواره کليد موفقيت بيمه ملت بوده است.

 تيم مديران ارشد بيمه ملت با يک تفکر مبتکرانه نسبت به اجراي برنامه‌اي براي تقويت خلاقيت، سختکوشي و استقلال در کارکنان بيمه ملت اقدام کرد.

هيات‌مديره بيمه ملت، مساله استفاده از فرصت‌ها در زمان مناسب را بسيار خوب مي‌دانند و با گردآوري فارغ‌التحصيلان و نخبگان رشته‌هاي مختلف از بهترين دانشگاه‎هاي ايران در رهبري شرکت تحت مديريت‌شان با کمترين ترديد به پيش مي‌تازند.

ايده هيات‌مديره بيمه ملت اين است که با قدرتمندکردن کارکنان، مجموعه بيمه ملت قوي‌تر مي‌شود. آنها معتقدند که بايد شاگرد کساني باشيم که بالاتر از ما هستند، معلم افرادي که از ما پايين‌ترند و همسفر و همکار اشخاصي که هم‌سطح ما هستند. اين‎گونه است که شرکت با يک نظم و ترتيب خاص پيش خواهد رفت.

دکتر دلفراز، اعتبار تمام و کمال براي اين ايده بود. او با نويد ارتقاي کارکنان شايسته؛ تغيير مثبت و مداوم و به‌روزبودن آنها را سبب شد تا جايي‌که چشم‌انداز آينده براي آنها به شکل متفاوتي تغيير کرد.

او در رويدادي تاريخ‌ساز در بيمه ملت، 22 همکار از کارشناسان شايسته و زبده بيمه ملت را به سمت سرپرست اداره منصوب کرد و 17 سرپرست را به سمت رئيس اداره ارتقا بخشيد. همچنين دو رئيس اداره نيز مديريت دو واحد اين شرکت را بر عهده گرفتند.

تيم مديران ارشد بيمه ملت معتقد است که وجود نيروهاي متخصص در شرکت، موجب مي‌شود تا بهتر بتوانيم به هدف‌هاي سازماني دست يابيم و ادامه اين روند و تحقق کامل هدف‌ها نيازمند هم‌افزايي و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود در شرکت است. او اين شيوه تفکر را در بيمه ملت نهادينه کرده است.

اکنون کارکنان بيمه ملت همواره با سخت‌كوشي و انجام امور به بهترين شکل ممکن، به پيمودن نردبان ترقي مي‎انديشند و در به حداکثر رساندن ارائه خدمات بيمه ملت به شکل مطلوب به مشتريان و بيمه‌گزاران آن؛ به عنوان يک مجموعه فوق‌العاده از محصولات بيمه‌اي خاص و متفاوت در مقايسه با ديگر شرکت‌هاي حاضر در صنعت مي‌کوشند.

در ادامه با چند نفر از همکاراني که در يکسال گذشته ارتقاي سمت دريافت کرده‌اند گفت‌وگوي کوتاهي کرديم که با هم مي‌خوانيم:

یحیی میرزایی، مدیر کسب و کار دیجیتال بیمه ملت:

معمار کلیدی توسعه کسب و کار دیجیتال

يحيي ميرزايي، تير 1388 به عنوان کارشناس برنامه و بودجه وارد شرکت بيمه ملت شد و به ترتيب در جايگاه کارشناس مطالعات، رئيس اداره مطالعات و بررسي‌هاي اقتصادي، سرپرست مديريت طرح و توسعه و مديريت توسعه کسب‌وکار ديجيتال به فعاليت پرداخت. او کارشناسي مديريت صنعتي از دانشگاه گيلان و کارشناسي‌ارشد کارآفريني از دانشگاه تهران را در کارنامه‌اش دارد و اکنون دانشجوي دکتري کارآفريني دانشگاه تهران است.

پشتکار، تعهد به کار و همراهي با تغيير و تحولات را ازجمله مهمترين ويژگي‌هاي خود مي‌داند. او که تمام پله‌هاي ترقي را در بيمه ملت با تلاش و کوشش پيموده، با توجه به ماهيت و فلسفه وجودي بيمه ملت، رشد و ارتقا در بيمه ملت را از ابتداي شروع به کار در ذهن خود داشته است. ميرزايي مي‌گويد که از تمام مديريت‌هاي عامل شرکت بيمه ملت حکم و تقديرنامه دريافت کرده است.

ميرزايي در تير 1399 در دوره مديريت عاملي دکتر دلفراز، با تاکيد و اولويت ايشان در حوزه کسب‌وکار ديجيتال و اهميت ايجاد جايگاه مناسب در اين زمينه توسط شرکت بيمه ملت؛ به عنوان مدير کسب‌وکار ديجيتال و معمار توسعه اين حوزه مشغول به فعاليت شد و اميدوار است با کمک همکاران اين مديريت و با همراهي ديگر بخش‌هاي سازمان و در سايه حمايت مديران ارشد، بيمه ملت بتواند به جايگاه مناسبي در اين زمينه دست يابد.

او در ارتباط با وضعيت و چالش‌هاي پيش رو، همياري و همدلي را عامل موفقيت سازمان مي‌داند و معتقد است که حمايت‌هاي مالي و همدلانه‌اي که شرکت بيمه ملت در اين زمان و در قالب‌هاي متعدد نسبت به کارکنان ابراز داشته است، در ايجاد انگيزه، وفاداري و فعاليت بيشتر کارکنان بسيار ثمربخش خواهد بود.

ميرزايي به علاقه‌اش به مطالعه کتاب، کوهنوردي، طبيعت‌گردي، کار در فضاي پژوهشي و تحقيقاتي اشاره مي‌کند و حوزه‌هاي نوين را به لحاظ کاري بسيار جذاب مي‌داند.

سنا مصلی، سرپرست مدیریت بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت:

آینده همان اتفاقی است که امروز در من می‌افتد

سنا مصلي، ششمين بانويي است که دي‌ماه  سال 1399 با حکم دکتر دلفراز به سمت مديريت منصوب شد. در مردادماه 1387، به عنوان کارشناس بيمه‌هاي زندگي با مدير وقت منابع انساني بيمه ملت مصاحبه کرد و به گفته خودش، تجربه‌هاي بسيار خوبي در اين رشته و به واسطه جابه‌جايي در صدور و خسارت بيمه‌هاي زندگي و فرايند بيمه‌گري کسب کرد.

او فضاي جذاب بيمه ملت و علاقه‌اش به شرکت را عامل بسيار مهمي در ايجاد انگيزه کارکنان مي‌داند و با انرژي‌اي که در چشمانش موج مي‌زد، از تعيين هدف‌ها و برآورده‌شدن آنها بر اساس برنامه‌ريزي چندساله‌اش گفت و با بيان اين‌که «آينده همان اتفاقي است که امروز در من مي‌افتد» ديدگاه شايسته‌سالاري و حفظ روند رو به رشد بيمه ملت را ستايش کرد.

از منظر سرپرست مديريت بيمه‌هاي عمر و حوادث بيمه ملت، اين شرکت همچون يک خانه، فرصت بزرگ‌شدن و يادگيري را به کارکنانش مي‌دهد و براي توانمندسازي آنها از هيچ کوششي فروگذار نمي‌کند. از تفريح‌هايش در روزهاي پرمشغله معمول، تحصيل و حضور در کانون گرم خانواده‌اش است.

عباس آزادمنش، رئیس اداره آموزش کارکنان:

اصلاح بي‌هياهو 

در بيمه ملت مديرعامل‌هايي که آمدند هر كدام به سهم خودشان زحمت زيادي براي سازمان كشيدند، ولي از آن جايي که از قديم گفته‌اند اگر مي‌خواهي املتي خوشمزه درست كني بايد چند تخم‌مرغ بشكني! اين‌جا مصداق پيدا مي‌کند. كاري كه دكتر دلفراز كردند حفظ و نگهداشت سيستم و روش‌هاي درست در سازمان و حذف و اصلاح شيوه‌هاي غلط، بدون هيچ‌گونه هياهو و ايجاد چالش سازماني بود. ايشان در زمينه اصلاح ساختار نيروي انساني محافظه‌كاري را كنار گذاشتند و در جايي‌كه بايد تصميم صريح و سريع مي گرفتند خيلي زود و شايسته، تصميم‌شان را مي‌گرفتند که در کارکرد کارکنان و عملکرد سازمان بسيار موثر افتاد. از دکتر دلفراز به خاطر نوع عملكردشان و تاثير مثبت آن در همه امور بسيار سپاسگزارم و قدردان زحمت‌هاي‌شان هستم.

محمدرضا حیدری‌لک، سرپرست اداره بیمه‌های کشتی:

تجربه حس خوب

از سال 1388 که افتخار همکاري با شرکت بيمه ملت را پيدا کردم، در اين سال‌ها با فرازونشيب‌هاي کاري متعددي، مانند ديگر کارکنان ساير شرکت‌ها و موسسات، روبه‌رو شدم. در 12 سال سابقه فعاليت کاري، شش سال از آن به عنوان رئيس اداره‌هاي خسارت مالي (ثالث و بدنه) و خسارت جاني مشغول به فعاليت بودم. با توجه به فعاليت‌هايم در کاهش ميزان قابل توجهي از خسارت‌هاي پرداختي شرکت، اما متاسفانه گاهي احساس «ديده‌نشدن» برايم بسيار آزاردهنده بود. البته ممکن است بسياري ديگر از همکاران نيز خود اين حس را تجربه کرده باشند. اين حس موجب شد که تصميم بگيرم فيلد کاري‌ام را تغيير دهم اما از آنجايي‌که همواره اعتقاد دارم عملکرد و کارايي مثبت روزي به نتيجه خواهد رسيد، خوشبختانه با ورود آقاي دکتر دلفراز مديرعامل محترم، اين مهم به واقعيت پيوست و در سايه لطف ايشان و کمک‌هاي بي‌دريغ آقاي قراگوزلو معاون محترم فني بيمه‌هاي اموال و مسئوليت، حس خوب کار در محيطي پويا را لمس کردم و اين حس آزاردهنده مرا رها کرد. سپاسگزار و قدردان زحمت‌هاي اين عزيزان و بزرگواران هستم و توفيق روزافزون شرکت را از خداوند منان خواستارم و به همه دوستان و سروران خود در شرکت عرض مي‌كنم که زحمت و تلاش مستمر بي‌نتيجه نخواهد ماند و همواره به ثمر خواهد نشست.

فاطمه رازقی، رییس اداره بیمه‌های مسئولیت و مهندسی مجتمع مرکزی:

زدودن غبار بي‌انگيزگي

از سال 1388 اين افتخار را داشتم که در بيمه ملت فعاليت کنم. بيش از يک دهه شاهد فراز و نشيب‌هاي زيادي در حيطه کاري خود و رويدادهاي شرکت بودم و مجموع اين اتفاق‌ها براي من تجربه‌هاي خوبي به ارمغان آورد که بسيار برايم ارزشمند هستند.

در زمان حضور جناب آقاي دلفراز به عنوان مديرعامل، اتفاق‌هاي بسيار خوبي در شرکت رقم خورد که يکي از آنها ارتقاي منابع انساني از درون شرکت بود. ايشان خيلي به‌جا و به‌موقع غبار بي‌انگيزگي را از سر و روي شرکت برداشتند و اقدامات موثري براي تقويت روحيه و انگيزه کارکنان انجام دادند. اين رويداد براي من هم بدون اطلاع قبلي و کاملا غيرمنتظره در شرايطي اتفاق افتاد که فشار بالاي کار بسيار طاقت‌فرسا شده بود که موجب انگيزه مضاعف شد که جا دارد از ايشان تشکر کنم.

آزاده چراغی، رئیس اداره بیمه‌های اشخاص مجتمع مرکزی:

تصميمات هوشمندانه

من يکي از کارکنان قديمي و در حال حاضر يکي از روساي جديد شرکت هستم که در سال 1388 با وعده رياست اداره، جذب شرکت شدم؛ البته که در شرکت قبلي هم همين موقعيت سازماني را داشتم، اما متاسفانه برخلاف پيگيري‌هاي زياد در طول اين سال‌ها اين وعده محقق نشد.

پس از حضور دکتر دلفراز به عنوان مديرعامل با يکبار ارائه درخواست، موضوع پس از بررسي کليه مدارک مندرج در پرونده و کمتر از 48 ساعت؛ پس از 13 سال به تحقق پيوست. اتفاقي که در تمام اين سال‌ها به امري غيرممکن و پيچيده بدل شده بود!

اين تصميم‌گيري و اجرا در مدت زمان به اين کوتاهي، نشان‌دهنده قدرت، تجربه، شناخت و کارآمدي يک مدير مسئول، متعهد و دلسوز است که قطعا خود مسير پيشرفت را پله‌پله طي کرده و دغدغه پيشرفت کارکنان خود را دارد.

مديري که به سرمايه‌هاي انساني‌اش باور دارد و براي حفظ و افزايش انگيزه و تعهد کاري تصميم‌هاي به‌موقع و هوشمندانه مي‌گيرد.

من از دکتر دلفراز و تيم همراهشان صميمانه تشکر مي‌کنم و براي ايشان از خداي بزرگ صحت، سلامتي، موفقيت روزافزون و سعادت‌مندي خواستارم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |