جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 117228 13:33 1399/08/06
بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، حمیدرضا مومنی در این جلسه با اشاره به برگزاری موفق اولین دوره مسابقات اتومبیل رانی اسلالوم در قشم، اظهار کرد: با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب قشم ظرفیت تبدیل شدن به اصلی ترین قطب گردشگری ورزشی در زمینه ورزش های هیجانی را دارد.
وی ادامه داد: با ساماندهی فعالیت هیات های ورزشی در منطقه آزاد قشم می توان جهت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشی و همچنین ارتقا جایگاه ورزش و گردشگری، برنامه ای جامع را تهیه و تدوین کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بهبود جایگاه قشم در حوزه گردشگری در میان سایر نقاط کشور، تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان دوره دولت دوازدهم بیش از 13 هزار تخت اقامتی آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران جزیره قشم خواهد بود.
به گفته مومنی؛ قشم ظرفیت بالایی در حوزه ورزش های هیجانی، آبی و هوایی داراست و با برنامه ریزی صورت گرفته پس از آماده سازی زیرساخت های پیش بینی شده در این راستا، شاهد پیشرفت های زیادی در این بخش خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری رقابت های مختلف و همچنین ایجاد جذابیت جهت حضور ورزشکاران از سایر نقاط کشور، می توانیم به معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در قشم بپردازیم و از این ظرفیت ها جهت رونق گردشگری جزیره بهره ببریم.
براساس این گزارش در ابتدای این جلسه عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به بیان توضیحاتی پیرامون مصوبات نشست های قبلی پرداخت و دستور کار بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم را تشریح کرد.
در ادامه این جلسه مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و شرایط بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره قشم پرداخت.
جواد فیضی رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از مراحل مختلف تامین زیرساخت ها، آماده سازی و برگزاری نخستین دوره مسابقات اتومبیل رانی اسلالوم همگانی در قشم که روز اول آبان ماه با حضور 40 راننده و با استقبال خوب علاقمندان برگزار شده بود، ارائه کرد
در ادامه مهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، به ارائه مطالبی تحت عنوان «گزارش تکمیلی ممیزی بنگاه های مستقر در شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم» ارائه کرد و به توضیح پیرامون آمار واحدهای صنعتی فعال و رسته های تولیدی مختلف به تفکیک شهرک های صنعتی موجود در جزیره قشم پرداخت.
در بخش دیگری از این جلسه ضرغام احمدوند مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی از بازدیدهای سرزده نیروهای حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات این سازمان در راستای ایجاد شفافیت در فعالیت ها، صیانت از پرسنل و تکریم ارباب رجوع ارائه کرد. در بخش دیگری از این جلسه گزارشی از وضعیت کمپ پارک ها و مرکز تفریحی قشم با هدف ارزیابی و رفع ایرادات آنها پرداخت.
در ادامه دستور کار بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم، پژمان بهرامی مدیر حمل و نقل و ترانزیت این سازمان گزارشی پیرامون وضعیت و جایگاه بنادر جزیره قشم در طرح تحقیقاتی و برنامه جامع سوئکو (فصل هشتم) ارائه کرد.
همچنین در بخش دیگری از این جلسه غلامرضا دهقانی زاده مدیر فرودگاه بین المللی قشم به بیان توضیحاتی را پیرامون کلیات مطالعات صورت گرفته در گزارش سوئکو درباره جانمایی، تجهیزات و توسعه فرودگاه قشم پرداخت.
براساس این گزارش در بخش پایانی این جلسه، با اهدای لوح سپاس از تلاش های صورت گرفته و اقداماتُ انجام شده توسط مجموعه ای از مدیریت های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای برگزاری موفق نخستین دوره مسابقات اتومبیل رانی اسلالوم همگانی در قشم قدردانی شد.
همچنین در پایان بیست و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه، اسناد راهبردی و ساختار سازمانی شورای پدافند غیرعامل در قالب 4 قرارگاه و 11 کارگروه  توسط رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی گردید. 
گفتنی است در حاشیه این جلسه با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان، از کتاب شعر "تکثیر کلمات در باد" اثر حسرت محمودآبادی رونمایی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |