سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14303 14:56 1394/04/31
بیاتیان: تکذیب می شود!

بیاتیان: تکذیب می شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بیاتیان: تکذیب می شود!

بیاتیان: تکذیب می شود!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شیوا: مجلس شورای رقابت را مرجع قیمت‌گذاری خودرو اعلام کرد

گروه تولید

در حالی که روز گذشته خبرگزاری تسنیم در خبری که به نقل از رئیس شورای رقابت منتشر کرد، براعطای مرجعیت قیمت گذاری خودرو به این شورا توسط مجلس تاکید کرد، سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد این خبر را تکذیب کرد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، درخبر یاد شده، با اعلام اینکه مجلس این شورا را مرجع تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو دانست، گفت: شورا بدون آنکه تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار گیرد براساس فرمول تعیین شده و متغیرهای اقتصادی قیمت های جدید را اعلام خواهد کرد.

شیوا در رابطه با پاسخ استعلام شورای رقابت از مجلس در تعیین مرجع رسیدگی به رویه های ضد رقابتی و انحصاری در بازار، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی این موضوع در نهایت شورای رقابت را مرجع تعیین دستور العمل قیمت خودرو عنوان کردند.

درهمین حال خبرنگارجهان اقتصاد درگفتگویی کوتاه با سید محمد بیاتیان،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،نظر وی را درباره این موضوع جویا شد.

بیاتیان صریحا عنوان کرد: مجلس هیچ بحثی در این زمینه نداشته است؛ در واقع اصلا این بحث به مجلس ارتباطی ندارد و تصمیمی است که شورای اقتصاد می گیرد براین مبنا که اگر خودرو جزو کالاهای انحصاری قرار داشته باشد مرجع تعیین قیمت گذاری شورای رقابت خواهد بود.

وی تاکید کرد: حتی این موضوع در کمیسیون صنایع مجلس هم مطرح نشده است.

البته رییس شورای رقابت، درگفتگو با تسنیم درخصوص زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو که این روزها در بازار شنیده می‌شود نیز گفت: شرکت‌های خودروساز قبلاً درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورا ارسال کرده بودند به نحوی که این موضوع در دستور کار شورا قرار دارد.

شیوا با اشاره به اینکه همزمان با کاهش قیمت خودروهای وارداتی افزایش قیمت خودروهای داخلی غیر منطقی است، گفت: شورای رقابت بدون آنکه تحت تأثیر جوسازی ها قرار گیرد براساس فرمول‌های تعیین شده و مطابق متغیرهای اقتصادی قیمت های جدید را اعلام خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |