سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 8988 15:21 1393/10/22
بچگی  بهترین فیلم را از آن خود کرد

بچگی بهترین فیلم را از آن خود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بچگی  بهترین فیلم را از آن خود کرد

بچگی بهترین فیلم را از آن خود کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در مراسم گلدن گلوب

گروه فرهنگ وهنر: فصل جوایز فیلم آغاز شده است و در آغاز آن، هفتاد و دومین مراسم سالانه اعطای جوایز سینمایی گلدن گلوب در حالی دوشنبه بامداد در لس‌آنجلس برگزار شد که فیلم بچگی ساخته ریچارد لینکلیتر جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد. این مراسم در هتل «بیورلی هیلتون» لس‌آنجلس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون پایان یافت
مراسم شب گذشته گوی طلایی که از سوی 'کانون مطبوعات خارجی هالیوود' برگزار می شود امسال رنگ بوی سیاسی داشت و بازیگران و دست اندرکاران حمایت خود از راهپیمایی امروز پاریس با قربانیان حملات تروریستی اخیر که ۱۷ کشته باقی گذاشت اعلام کردند. برخی از بازیگران با حمل نشان های حاوی 'من شارلی هستم' نیز حمایت خود را از طنزنویسان مقتول فرانسوی اعلام کردند.
شب طلایی امسال از آن فیلم بچگی بود. ریچارد لینکلیتر کارگردان بچگی و بازیگر آن پاتریشیا آرکت به ترتیب گویهای طلایی بهترین کارگردان و بازیگر مکمل زن را ربودند. سایر نامزدهادر بخش بهترین فیلم درام، شکارچی روبا‌ه‌، سلما‌، نظریه‌ همه‌چیز و بازی تقلید بودند.
همچنین نامزدهای دیگر بهترین کارگردانی فیلم، وس اندرسون‌ هتل بزرگ بوداپست،‌ دیوید فینچر دختر ناپدید شده،‌ آلخاندرو گونزالس ایناریتو مرد پرنده، آوا دوورنای سلما بودند.
مهم ترین مراسم فصل جوایز هالیوود 'اسکار' است که تا ۱۰ فیلم برای گرفتن اسکار بهترین فیلم درآن رقابت دارند.علاقه مندان فیلم در ایران می دانند، در دو سال گذشته برنده بهترین درام 'گوی طلایی' بهترین فیلم جوایز اسکار نیز بوده است بنابراین باید دید آیا فیلم خلاق بچگی می تواند امسال نیز روند را ادامه دهد؟
فیلم بچگی داستان زندگی ۶ تا ۱۸ سالگی پسر بچه ای است که فیلم برداری آن ۱۲ سال طول کشیده است. از این جهت می توان گفت به نوعی سبک جدیدی از فیلم سازی را پایه گذاری کرده است.
در ادامه فیلم خوش ساخت هتل بزرگ بوداپست با دستیابی به گوی طلایی بهترین کمدی یا موزیکال شگفت ساز مراسم شب گذشته بود. سایر نامزدهادر این بخش می توان به مرد پرنده‌، به سوی جنگل‌، غرور‌، سینت وینسنت اشاره کرد.
بهترین فیلمنامه
یکی از مهمترین جوایز گلدن گلوب بخش بهترین فیلمنامه است امسال جایزه این بخش به نویسندگان مرد پرنده‌ای، آلخاندرو ایناریتو گونزالس، نیکولاس جیکابون و الکساندر داین‌لاریس اهدا شد.
مرد پرنده ای داستان هنرپیشه ای است که به جهت بازی در نقش یکی از ابرقهرمانان مشهور، شناخته می شود. نقشی که او در دهه ۹۰ بازی کرده و در روزهایی که یک ستاره بی بدیل بوده. اما او حالا دیگر شرایط گذشته را ندارد و برای بازگشت به اوج شهرت تصمیم می گیرد یک نمایشنامه را در برادوی روی صحنه ببرد. مرد پرنده ای توانست در این بخش فیلم های هتل بزرگ بوادپست، دختر ناپدید شده، بچگی، بازی تقلید را شکست دهد. همچنین مایکل کیتون‌ بازیگر این فیلم بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم‌های کمدی یا موزیکال را از آن خود کرد.
بهترین بازیگران
جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به ادی ردماین‌ تعلق گرفت وی در فیلم نظریه همه‌چیز نقش جوانی های هاکینز دانشمند معروف جهان را بازی می کند. وی در حالی این جایزه را به خانه برد که بازی استیو کارل در شکارچی روباه از سوی منتقدان و سینماگران بسیار تحسین شده بود. سایر نامزدها در بخش استیو کارل‌ شکارچی روباه، بندیکت کامبرباچ‌ بازی تقلید، دیوید اویلو سلما، جیک گینل‌هال بودند.
جولیان مور با بازی در فیلم آلیس خاموش توانست گوی زرین را به خانه ببرد. مور با بازی در نقش زنی که دچار بیماری آلزایمر شده، توانست نظر داوران را به خود جلب کند. "جنیفر انیستون" با بازی در درام "کیک" یکی از مدعیان اصلی این بخش بود.
رقبای او در این بخش، جنیفر آنیستون‌(کیک)، ریس ویتراسپون (وحشی)،‌ روسماند پایک‌ (دختر ناپدیدشده)، فلیستی جونز‌ (نظریه همه‌چیز) بودند.

فیلم خارجی 
لویاتان از کشور روسیه فیلم‌های "فورس ماژور" از سوئد، "آیدا" از لهستان، "محاکمه ویویان آمسالم" از فرانسه و "ترانجرین" از استونی را پشت سر گذاشت و جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب را از آن خود کرد.
نگاهی هم به بهترین انیمیشن امسال که از دید گلدن گلوب چگونه اژدهایتان را تربیت کنید ۲ بود. رقیب های ین انیمیشن زیبا قهرمان بزرگ ۶، کتاب زندگی، The Boxtrolls و فیلم لگو بودند.

جورج کلونی
همچنین طبق اعلام قبلی برگزارکنندگان جوایز گلدن گلوب، «جورج کلونی»، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده هالیوودی به پاس یک عمر حضور مستمر و درخشان در عرصه سینما، جایزه دستاورد سینمایی «سسیل دمیل» را دریافت کرد. وی در هنگام دریافت این جایزه این روز را روزی فوق العاده را برای پاریس و جهان خواند. اشاره کلونی به راهپیمایی عظیم مردم در پاریس در برابر حملات تروریستی اخیر در آن شهر بود.

بهترین های تلویزیون:
هفتادودومین دوره جوایز سینمایی گلدن‌گلوب در بخش تلویزیونی نیز سریال‌های «Affair» و «فاگو» به ترتیب به عنوان بهترین سریال درام و بهترین مینی سریال انتخاب کرد. نامزدهای دیگر این بخش، دانتون ابی، بازی تاج و تخت، همسر خوب، خانه دروغ‌ها، Affair بود.
شما می توانید با دانلود اپلیکیشن بیشنما و قرار دادن تلفن همراه خود بر کد روبرو عکس های بیشتری از مراسم گلدن گلوب امسال ببینید



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |