پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 194609 13:00 1401/06/16
بورس 7 هزار واحد عقب نشینی کرد

بورس 7 هزار واحد عقب نشینی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس 7 هزار واحد عقب نشینی کرد

بورس 7 هزار واحد عقب نشینی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم گرچه در ابتدای معاملات روند رشد ناچیزی داشت، اما بعد از آن تا پایان معاملات روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 7 هزار و 976 واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و 412 هزار و 857 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 449 واحد به رقم 410 هزار و 325 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 314 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.4 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 278 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 780 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 56 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 11 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 56 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 74 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 36 صدم درصد افت کرد.

امروز نمادهای چادرملو، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس،‌ شستا، پتروشیمی نوری و پالایش نفت تبریز به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع مناسبی نبود. شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 58 واحد به رقم 19 هزار و 118 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 58 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 349 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 313 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 364 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد توسن (توسعه نرم افزار نگین) در فرابورس بیشترین اثر را داشته است و نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پالایش نفت شیراز، فرابورس ایران و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

گرچه اکثر کارشناسان معتقدند سهام بنیادی به ویژه سهام هلدینگ‌ها در بورس تهران به کف قیمت رسیده و ارزنده شده‌اند، اما در عین حال این نکته را نباید از نظر دور داشت که سرمایه‌گذاری در بورس الزاماً همراه ریسک و نوسان است و بنابراین حتماً باید با مشاوره، مطالعه و تحلیل و از محل پس‌اندازها انجام شود و سود و زیان هر کس به خودش مربوط است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |