جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 169165 11:33 1400/10/25
بورس کالا میزبان یک میلیون تن سیمان

بورس کالا میزبان یک میلیون تن سیمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس کالا میزبان یک میلیون تن سیمان

بورس کالا میزبان یک میلیون تن سیمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم از نخستین روزهای آغاز به کار خود همه تلاش خود را در راستای حذف قیمت‌گذاری دستوری و ورود گسترده کالاها به بورس کالا به کار گرفت.

در نخستین گام، طرح حذف قیمت‌گذاری دستوری با عرضه کامل سیمان در بورس کالا آغاز شد. به دنبال چنین اتفاقی پس از تصمیم دولت مبنی بر عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا که با ابلاغیه نهم شهریور ماه امسال از سوی وزارت صمت اجرایی شد، اثرات خروج صنعت سیمان از نظام قیمت‌گذاری دستوری در رشد عرضه‌ها و تعادل بازار نمایان شد.

طی چند وقت گذشته «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دولت با بهره‌گیری از ۲۵ ابزار معاملاتی بورس کالا درصدد است تا کل زنجیره تولید کالاهای پایه را در بورس کالا عرضه و زمینه شفافیت و حذف سهمیه بندی را در مبادلات کالایی کشور مهیا کند. 

در مرحله دوم و پس از تلاش‌های مکرر دولت سیزدهم برای خروج سیمان از قیمت‌گذاری دستوری، نوبت به حذف این نوع قیمت‌گذاری از بازار محصولات فولادی رسید که این اتفاق مانند خروج سیمان از قیمت گذاری دستوری با واکنش مثبت جمعی از فعالان بازار سرمایه همراه شد و هر روز شاهد افزایش چشمگیر این محصولا به این بازار بودیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی بورس کالا، تالار سیمان بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳۴ تن سیمان است.

در کنار این کالا، ۱۰۶ هزار و ۳۰ تن ورق فولادی، ۱۵ هزار تن شمش بلوم، چهار هزار و ۵۳۱ تن تیرآهن، ۲ هزار و ۱۵۰ تن میلگرد، یک‌هزار و ۵۱۲ تن ناودانی و ۵۰۰ تن کک متالورژی در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می‌شود.

همچنین تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز در این روز شاهد عرضه ۳۶ هزار و ۴۵۸ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، گوگرد، لوب کات، وکیوم باتوم و قیر است.

تالار صادراتی نیز میزبان عرضه ۲۷ هزار و ۳۹۰ تن قیر است.

در این روز درخواست خرید چهار هزار و ۶۶۰ عدد کنتور برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان های تهران، گیلان و آذربایجان غربی بر تابلوی مناقصه بورس کالای ایران ثبت می‌شود.

بازار فرعی بورس هم در این روز عرضه ۲ هزار و ۹۲ تن آنیلین، پشم شیشه و میلگرد کلاف را تجربه می کند.

امروز در مجموع یک میلیون و ۲۱۴ هزارو ۸۹۷ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |