جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14871 15:30 1394/05/24
بورس مسکن یک طرح "من‌درآوردی" است

بورس مسکن یک طرح "من‌درآوردی" است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس مسکن یک طرح "من‌درآوردی" است

بورس مسکن یک طرح "من‌درآوردی" است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که بورس مسکن یک طرح "من درآوردی" است، گفت: بورس می‌تواند نخود و لوبیا عرضه کند، اما نمی‌تواند نخود و لوبیا فروشی در بورس ایجاد کند، چون این کار بنکدار است

حسام عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: با بورس مسکن موجبات شفافیت، رونق، پیشگیری سوداگری و رانت‌خواری، توازون عرضه و تقاضا، جامه عمل بخشیدن به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه تامین مسکن دهک‌های ضعیف جامع و پیشگیری از دلالی‌های مضاعف را فراهم کند، موافقیم. یعنی هر طرحی که خروجی آن این موارد ذکر شده باشد، به هر اسمی با آن موافق هستیم.

وی در عین حال تصریح کرد: اما با هر طرحی به هر نامی که این خروجی‌ها را نداشته و به دنبال منافع یک جریان یا نهاد باشد، مخالفیم. اسم آن می‌خواهد بورس مسکن باشد یا لیزینگ. نام مهم نیست، بلکه محتوا مهم است.

وی با تاکید بر این‌که لذا طرحی که آقایان در حوزه بورس مسکن داده‌اند تامین کننده نیازهای این بخش نیست، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا چیزی به نام بورس مسکن وجود ندارد، این طرحی است که آقایان از خودشان در آورده‌ و من‌درآوردی است. البته ایرادی ندارد اگر طرح من‌درآوردی هم داشته باشیم و به نفع مردم هم باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: در خیلی از کشورهای پیشرفته چیزی تحت عنوان بورس مسکن وجود ندارد، در آمریکا real state کار خرید و فروش ملک را انجام می‌دهد و ۶ درصد هم کمیسیون می‌گیرد.

عقبایی گفت: نکته مهم‌تر از نظر شکلی این‌که بورس کالا، کالایی قابل عرضه است که همگن باشد. در تمام دنیا قند،‌ قند است، سیب، سیب است، لوبیا، لوبیاست، نفت و طلا هم همین‌طور. این کالاها همگن هستند، مسکن یک کالای همگن نیست که آنرا در بورس عرضه کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |