جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 109413 14:10 1399/06/01
بورس مسکن عامل افزایش قیمت مسکن

بورس مسکن عامل افزایش قیمت مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس مسکن عامل افزایش قیمت مسکن

بورس مسکن عامل افزایش قیمت مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، حسام عقبایی در خصوص بورس مسکن اظهار کرد: باید مسکن از بازار سرمایه خارج شود نه این که به آن وارد شود. باید به سمتی برویم که مسکن به عنوان کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود. وی افزود: وقتی مسکن را به بورس می بریم، سرمایه گذارها می آیند، اینها برای کارهای خیریه که نمی آیند.

بورس یعنی سود، یعنی بازی کردن با سرمایه در جهت افزایش آن. وی ادامه داد: سرمایه ای کردن مسکن مغایر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مغایر با اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی است. این کار مغایر سیاست ساخت مسکن برای دهک های پایین جامعه است. نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: مسکن در هر جای از دنیا در یک خیابان، کوچه، ساختمان، طبقه و یک متراژ ممکناست صدها یا میلیاردها تومان اختلاف قیمت داشته باشند.

به عنوان مثال واحد 80 متری در خیابان میرزای شیرازی پلاک 2طبقه چهارم با واحدی در همین ساختمان ممکن است با هم صدها میلیون تفاوت قیمت داشته باشند. به این دلیل که واحد شرقی 2 پارکینگ دارد، واحد غربی پارکینگ ندارد، یا واحد شرقی 12 متر انباری دارد اما واحد شرقی انباری ندارد. عقبایی با بیان این که مسکن یک کالای غیرهمگن است از این رو نمی توان آنرا در بورس عرضه کرد، گفت: خروجی راه اندازی بورس مسکن فقط افزایش قیمت است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |