چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 129148 10:03 1399/10/25
بورس مازندران 20 درصد افت کرد

بورس مازندران 20 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس مازندران 20 درصد افت کرد

بورس مازندران 20 درصد افت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، فعالان بازار بورس مازندران این هفته ۱۸۹ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۴ سهم خرید و فروش کردند که نسبت به هفته گذشته از نظر تعداد کاهش ۵۱ میلیونی داشت. همچنین ارزش معاملات هفتگی بورس منطقه ای مازندران این هفته به رقم ۲ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشت.

هفته گذشته سه هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال سهام در این بازار خرید و فروش شده بود. این هفته بار دیگر کفه ترازوی معاملات به سمت فروش سنگین بود و ۵۸ درصد ارزش معاملاتی بازار به فروش سهام اختصاص داشت.

به عبارت دیگر از کل ارزش معاملاتی هفته یک هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال مربوط به فروش و یکهزار و ۱۱۱ میلیارد ریال درسبد خرید بود. سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیمه اتکای ایرانیان، سیمان بافران و کلر پارس بیشترین ارزش معاملاتی بازار سرمایه مازندران را به خود اختصاص دادند.

شاخص سهام نیز برای سومین هفته متوالی عقب نشینی کرد و ریزش ۸۰ هزار و ۸۸۱ واحدی داشت که و در پایان روز کاری هفته در پله یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۷۴ واحد متوقف شد. در حال حاضر بدون احتساب سهامداران عدالت ، حدود ۳۰۰ هزار نفر سرمایه گذار مازندرانی در بورس فعال هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |