پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 125029 09:09 1399/09/27
بورس مازندران در هفته گذشته 10 درصد رشد کرد

بورس مازندران در هفته گذشته 10 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس مازندران در هفته گذشته 10 درصد رشد کرد

بورس مازندران در هفته گذشته 10 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، فعالان بازار سرمایه هفته گذشته ۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه ای مازندران معامله کردند، اما این هفته ارزش معاملات خود را به ۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال رساندند که رشد ۱۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال در پنج روز کاری هفته جاری معاملات تعداد سهام در بورس منطقه‌ای مازندران کاهش محسوس ۲۱ درصدی داشته است و ۲۰۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۰ سهم در این مجموعه معامله شد. برخلاف هفته گذشته که تعادل نسبی میان خرید و فروش سهام در بازار سرمایه مازندران حاکم بود، این هفته کفته ترازو به سمت فروش سهام سنگین بود و ۶۳ درصد ارزش معاملات هفتگی سهام استان را به خود اختصاص داد.

از مجموع ارزش معاملاتی هفته جاری یکهزار و ۸۶۸ میلیارد ریال مربوط به فروش و یکهزار و ۱۲۴ میلیارد ریال نیز مربوط به خرید سهام بود. بر خلاف هفته گذشته که فعالان بازار بورس مازندران توجه و تمایل کامل خود را به معاملات سهام شرکت‌های بانکی اختصاص دادند، این هفته شرکت های بنیادین همچون فولاد و پتروشیمی اکثر ارزش معاملاتی بازار را متوجه خود کرد.

بر این مبنا به ترتیب سهام شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، پتروشیمی زاگروس و بانک اقتصاد نوین در صدرجدول پرفروش‌های بورس منطقه‌ای مازندران قرار گرفتند. شاخص قیمت سهام این هفته پس از چهار هفته متوالی افزایش این هفته ریزش محسوسی داشت و با کاهش ۹۲ هزار و ۷۶۷ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

این درحالی بود که در سه هفته نخست آذرماه جاری شاخص قیمت سهام رشد ۱۵۱ هزار و ۹۶۰ واحدی داشت و هفته قبل هم از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد. همچنین این هفته در سطح بازار بورس کشور تعداد ۱۴میلیارد سهم به ارزش ۱۴۸ هزار میلیارد ریال معامله شد.

ارزش بازار نیز پس از پایان وقت اداری بازار بورس کشور در روز چهارشنبه به بیش از ۵۶ میلیون میلیارد ریال افزایش رسید. بازار سرمایه مازندران بیش از ۴۰۰ هزار سهامدار دارد که حدود ۲۵ درصد آنها سهامداران سهام عدالت بوده و باقی نیز از بازیگران فعال بازار محسوب می شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |