جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 155162 18:17 1400/07/02
بورس ریخت، اما رقیبان رشد کردند

بورس ریخت، اما رقیبان رشد کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس ریخت، اما رقیبان رشد کردند

بورس ریخت، اما رقیبان رشد کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در هفته ‌ای که گذشت بازارسرمایه تنها بازار قرمز پوش بود و سایر بازارهای مالی با سبز پوشی به کار خود خاتمه دادند.

به گزارش جهان اقتصاد، در هفته پایان شهریورماه و همچنین آخرین هفته فصل تابسیتان بازار سرمایه بیشترین افت هفتگی را در چند ماه اخیر تجربه کرد و نزدیک به 7 درصد ریزش کرد.

شاخص کل بورس در پنج روز کاری هفته  گذشته بیش از صد هزار واحد ریزش کرد و در کانال یک میلیون و 386 هزار و 466 واحدی آرام گرفت.

لازم به یاد آوری است که درهفته خونین بازار سرمایه، دولت توانست نیازهای مالی خود را تامین نماید، به این معنی که دولت در هفته گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی فروخت تا از کسری بودجه پیش گیری کند.

سقوط بازار سرمایه در حالی روی داد که رئیس دولت وعده های فراوانی داد که از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد اما در واقعیت می بینیم که در روزهای خونین بورس، رئیس دولت با تامین مالی از طریق بازار سرمایه از این آب آلوده ماهی می گیرد.

در حال حاضر شاخص کل بورس از سقف اخیر خود بیش از 10 درصد فاصله گرفته و وارد اصلاح شده است و در این مدت بیش از 200 نماد بورسی به کمترین قیمت خود طی یک سال گذشته رسیده است. این موضوع موجب شده است تا در شهریورماه حدود هفت هزار و 840 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سرمایه فرار کند.

در جهت مخالف بورس بازار سکه طلا پربازده ترین بازار در بین بازارهای مالی در آخرین هفته از فصل تابستان بود، چرا که در این هفته قیمت سکه طلا 1.4 درصد تقویت شد. در شروع هفته گذشته هر عدد سکه به نرخ ۱۱ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان خرید و فروش شد اما قیمت سکه در پایان هفته با ۱۷۱ هزار تومان افزایش در قیمت ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار تومان ایستاد.

همچنین نرخ دلار درهفته گذشته با رشد 0.8 درصدی در جایگاه دوم بیشترین رشد هفتگی ایستاد و به نرخ ۲۷ هزار و ۶۸۱ هزار تومان دست یافت.

بازار طلا نیز موفق شده تا جایگاه سوم بیشترین رشد هفتگی را نسیب خود نماید و هر گرم طلای 18 عیار 0.4 درصد معادل پنج هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |