جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167626 14:21 1400/10/11
بورس جهانی با زیانی اندک بسته شد

بورس جهانی با زیانی اندک بسته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس جهانی با زیانی اندک بسته شد

بورس جهانی با زیانی اندک بسته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، با وجود چالش‌های متعدد ازجمله افزایش تورم، اختلالات زنجیره تامین جهانی و شیوع سویه‌های مسری‌تر ویروس کووید-۱۹، بازار سهام همچنان به رکوردهای جدید ادامه داد.

سهام در روز گذشته یک روز آرام معاملاتی را با زیان اندک را گذراند. سهام اس اندپی ۵۰۰ با افزایش ۲۶.۹ درصدی سال یا بازدهی کل حدود ۲۹ درصدی به پایان رسید و سهام نزدک مرکب نیز با ۲۱.۴ درصد و میانگین صنعتی داوجونز ۱۸.۷ درصد افزایش یافت.

جی جی کیناهان، استراتژیست ارشد در TD Ameritrade گفت: «این سومین سال متوالی است که شاهد دستاوردهای باورنکردنی هستیم و بازار به‌طرز شگفت‌انگیزی قوی بود.»

بازگشایی اقتصادها باعث افزایش موجی از تقاضای مصرف‌کننده و افزایش درآمد بیش از حد انتظار شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ شد و به سرمایه‌گذاران روحیه خرید داد.

وال استریت با فدرال رزرو تقویت شد و نرخ بهره کوتاه‌مدت خود را در تمام سال نزدیک به صفر نگه داشت در نتیجه، هزینه‌های استقراض شرکتی پایین و ارزش سهام بالا باقی ماند، سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو در سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

همچنین رشد بازار سهام انفجار عرضه‌ اولیه سهام را رقم زد. با این حال، سویه اُمیکرون به سرعت در حال گسترش و عدم اطمینان در مورد اختلالات زنجیره تامین جهانی در طول سال آینده ادامه دارد و پایان سیاست پولی فدرال رزرو قریب‌الوقوع است.

بانک مرکزی برنامه‌هایی را برای تسریع در خرید ماهانه اوراق قرضه اعلام که به پایین نگه داشتن نرخ بهره کمک کرده است. تغییر در سیاست، زمینه را برای فدرال رزرو فراهم می‌کند تا از نیمه اول سال آینده شروع به افزایش نرخ بهره کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |