چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 149113 14:31 1400/05/05
بورس تهران قرمز پوش شد

بورس تهران قرمز پوش شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس تهران قرمز پوش شد

بورس تهران قرمز پوش شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ساعات اولیه معاملات گرچه روند رو به رشد به خود گرفت، اما از میانه راه ریزش شاخص شروع شده به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 401 واحد به رقم بک میلیون و 314 هزار و 953 واحد رسید. 

ارزش روز معاملات امروز از 14 هزار و 8 میلیارد تومان گذشت. همچنین ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از 5.3 میلیون میلیارد تومان و ارزش شرکت‌های فرابورسی به بیش از یک‌میلیون میلیارد تومان و مجموع ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به بیش از 6.3 میلیون میلیارد تومان رسید که براساس دلار 25 هزار تومانی، ارزش شرکت‌های بورسیو فرابورسی به بیش از 251 میلیارد دلار رسیده است. 

امروز هر دلار در بازار آزاد 25 هزار و 139 تومان و یورو 28 هزار و 799 تومان معامله شد. 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و شاخص کل و شاخص قیمت 63 صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.5 درصد افت کرده است. 

شاخص آزاد شناور 95 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 26 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس یک‌درصد کاهش یافت. 

امروز نمادهای گلگهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

خریداران پالایش‌یکم بعد از گذشت 10 ماه هنوز با 31 درصد زیان از اصل سرمایه خود مواجه هستند. هر واحد پالایش یکم در شهریور سال گذشته از سوی دولت به 10 هزار تومان فروخته شد که امروز هر واحد آن 6 هزار و 961 تومان معامله می‌شود در حالی که وزیر اقتصاد و سایر مقامات بارها اعلام کردند خریداران پالایش یکم زیان نخواهند دید اما امروز نه تنها سود نکردند، بلکه با 31 درصد زیان در اصل سرمایه مواجه هستند و خبری از وعده جبران زیان از محل سهام جایزه و یا سهام جدید برای خریداران پالایشی نیست.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز 48 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 219 واحد رسید. 

امروز معامله‌گران بیش از 2.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 334 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 151 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و ذوب‌آهن بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس راداشته و نمادهای فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری تدبیرگران و صنعتی دوده فام بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |