سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 147798 16:49 1400/04/21
بورس تنها بازار مثبت این روزها

بورس تنها بازار مثبت این روزها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس تنها بازار مثبت این روزها

بورس تنها بازار مثبت این روزها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در پی اصلاح شدید حدود 10ماهه شاخص کل بورس، چندهفته‌ای است که روی خوش به بازار سهام بازگشته است، به طوری که تنها بازار مثبت در این روزها بازار سرمایه است. در هفته گذشته نیز بورس تنها بازار مثبت بود که 2 درصد تقویت شد. در روز گذشته هم و در تکرار این روند بازار سهام تنها توانست حدود 1.5 درصد مثبت شود و سایر بازارها با روند کاهنده مواجه شدند.

به گزارش جهان اقتصاد، در ادامه روند صعودی بازار سرمایه، که از چندهفته پیش شروع شده است، روز گذشته شاخص کل بورس توانست با رشد ۱۹ هزار و ۷۵ واحدی به یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی برسد تا مجددا کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را فتح کرده باشد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با رشد سه هزار و  ۴۹ واحدی توانست از سد کانال۴۰۰ هزار واحدی عبور کند. بدین ترتیب در روز گذشته شاخص کل بورس توانست دو رکوردشکنی جدید را ثبت کند.

اما در روز گذشته شاهد بودیم که بازارهای رقیب بازار سهام، روند نزولی را طی کردند و قیمت سکه با 16هزار تومان ریزش در کانال 10 میلیون و 671 هزار تومان توقف کرد و قیمت دلار با ریزش 40تومانی در قیمت 24 هزار و 959 تومانی ایستاد.

در روز گذشته سه صنعت با بیشترین خرید حقوقی‌ها، شامل گروه‌های فرآورده‌های نفتی، خودرو و فلزات اساسی بودند و در مقابل سه صنعت با بیشترین خرید حقیقی‌ها شامل گروه‌های محصولات شیمیایی، سیمان و فنی مهندسی بود.

لازم به ذکر است که برای دومین هفته پیاپی برآیند ورود پول حقیقی مثبت و جمعا ‌ 198 میلیارد تومان پول افراد حقیقی به بازار وارد شده اند. برخی از کارشناسان بازار سرمایه دلیل ورود پول حقیقی به بازار سهام را بی جذابیتی بازارهای رقیب بازار سهام می دانند زیرا که شاهد ریزش قیمت دلار و یورو، سکه، طلا و ارز های دیجیتال هستیم.

از طرف دیگر بنیاد سهام‌های دلاری از گذشته قوی‌تر شده است، به طوری که سرمایه‌های زیادی را به طرف خود جذب کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |