جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 165014 13:20 1400/09/20
بورس بازهم با ریزش هفته را آغاز کرد

بورس بازهم با ریزش هفته را آغاز کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس بازهم با ریزش هفته را آغاز کرد

بورس بازهم با ریزش هفته را آغاز کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای ساعات معامله گرچه روند رو به رشدی به خود گرفت، اما از میانه بازار روند کاهش شاخص شروع شد، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش 4941 واحد به رقم یک میلیون و 344 هزار و 447 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با عقب‌نشینی 2094 واحدی به رقم 361 هزار و 494 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 373 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 365 هزار فقره معامله و به ارزش 2763 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از 2165 میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 4800 میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.37 درصد کاهش یافت، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.58 درصد افت کردند شاخص آزاد شناور 0.28درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.47 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.24 درصد کاهش یافت.

امروز نماد چادرملو، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای گل‌گهر، پتروشیمی فناوران، فولاد مبارکه، ایران‌خودرو، سایپا و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع تعریف چندانی نداشت شاخص کل 55 واحد افت کرده و به رقم 19 هزار و 121 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 67 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 340 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 166 هزار فقره معامله و به ارزش 2174 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، فرابورس، صبا تأمین، ذوب‌آهن و توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

گرچه این روزها دلار رو به افزایش است و متأسفانه صف‌های خرید دلار جلوی صرافی‌ها هنوز جمع نشده است اما شاخص کل بورس رو به کاهش است این در حالی است که اکثر کارشناسان بازار سرمایه اذعان دارند شاخص بورس واقعا به وضعیت ارزنده رسیده و اکثر سهام بنیادی بازار ارزنده شده‌اند، اما در عین حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و بهتر است سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق مختلط وارد شوند و از ورود مستقیم به خرید و فروش سهام شرکت‌ها خودداری کنند تا دچار نوسان بازار نشوند.

البته ایراداتی در مدیریت بورس وجود دارد از جمله اینکه نتوانست از فرصت حضور 70 درصدی مردم در بورس استفاده کند و این بازار شفاف را به بازاری برای تأمین مالی شرکت‌ها تبدیل کند.

همچنین سهام عدالت که به اذعان عمده کارشناسان دارای پرتفوی ارزنده و گلچینی از سهام بهترین شرکت‌ها است به خاطر رها شدن سهام عدالت و عدم مدیریت آن ارزش این سهام به زیر قیمت اسمی و با 40 درصد کاهش همراه شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |