جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 123081 14:58 1399/09/15
بودجه میراث فرهنگی در سال آینده چقدر است؟

بودجه میراث فرهنگی در سال آینده چقدر است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بودجه میراث فرهنگی در سال آینده چقدر است؟

بودجه میراث فرهنگی در سال آینده چقدر است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، آخرین لایحه بودجه دولت دوازدهم روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد؛ سهم اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کل بودجه ۲ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، مبلغ یکهزار و ۳۹۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات هزینه‌ای وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مبلغ ۶۰۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این وزارتخانه مبلغ ۷۹۳ میلیارد و ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ هزار تومان محاسبه و پیشنهاد شده است.

مجموع اعتبارات مصوب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۹ مبلغ یکهزار و ۳۵۷ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، که بودجه سال آینده در مقایسه با آن، رشد حدود ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که بر اساس جدول شماره هفت (هزینه دستگاه‌های اجرایی) این لایحه، عملکرد بودجه‌ای وزارت میراث‌فرهنگی در سال ۱۳۹۸ هم، ۶۳۸میلیارد و ۸۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اعتبارات پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش هزینه‌ای ۷۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در بخش تملک دارایی سرمایه ای چهار میلیارد تومان برآورد شده است و برای سال بعد، مبلغ چهار میلیارد تومان هم برای کمک به مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی در نظر گرفته است.

دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰، عوارض خروج از کشور را بدون تغییر نسبت به امسال (۱۳۹۹) برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان محاسبه کرده و پیشنهاد کرده است مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص داده شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری روز چهارشنبه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و تاکید بر حوزه‌های دانش‌بنیان از نکات برجسته بودجه ۱۴۰۰ است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |