سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 2200 15:30 1393/03/10
بودجه شرکت ها محتاطانه به بازار اعلام شده است

بودجه شرکت ها محتاطانه به بازار اعلام شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بودجه شرکت ها محتاطانه به بازار اعلام شده است

بودجه شرکت ها محتاطانه به بازار اعلام شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : 6ماهه دوم امسال، زمان روشن شدن ابعاد مختلف هدفمندی یارانه ها و نتیجه مذاکرات گروه 1+5 است بنابراین در این دوره شرکت ها می توانند اطلاعات دقیق تر و کاملتری را در اختیار سهامداران قرار بدهند .
حمیدرضا مهرآور مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بیان مطلب فوق درباره عملکرد سال گذشته شرکت های بورسی گفت: در مجموع عملکرد سال گذشته شرکت ها مثبت بود اما نقطه ابهامی که این روزها بازار را متأثر کرده، مشخص نبودن تأثیر هدفمندی بر هزینه های تولید شرکت ها است.
وی فزود: پیش بینی می شود 6 ماهه دوم سال جاری با توجه به روشن شدن تبعات دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و مشخص شدن میزان افزایش قیمت محصولات شرکت های بورسی محرک لازم برای رشد در حد انتظار فعالان بازار سرمایه را پیدا کند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بعد از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها نیز رکود مقطعی در بازار سرمایه رخ داد، خاطر نشان کرد: شرکت های حاضر در بورس معمولاً بودجه های خود را در ابتدای هر سال محافظه کارانه به بازار اعلام می کنند، پارامتر با اهمیت هدفمندی هم مزید بر علت شد تا آنها بیش از سنوات گذشته احتیاط در صورت های مالی را در دستور کار قرار دهند.
مهرآور اظهار داشت: طبیعتاً شرکت ها تمایل دارند با تعدیل مثبت اطلاعات خود را به روز کنند نه اینکه با پوشش ندادن اطلاعات و آمار اعلام نشده سهامداران خود را از سهامداری شرکتشان ناامید کنند.
مدیر عامل کارگزاری بانک سامان شرایط متفاوت و برتر امسال نسبت به سال گذشته را عامل دیدگاه مثبت خود به بازدهی بورس در سال جاری خواند و گفت: شرایط کلی کشور نسبت به سال گذشته بهتر است، منابع ارزی بلوکه شده در خارج از کشور به مرور وارد کشور می شود، کشورهایی که به هر دلیلی از همکاری با ایران باز مانده بودند در صف تعامل با ایران هستند و حتی شرکتی مثل رنو فرانسه به طور رسمی اعلام کرده از این قطع همکاری ضرر کرده و به دنبال جبران آن است.
وی درباره صنایع برتر امسال گفت: امسال صنعت پتروشیمی، بانکداری و خودرو نوید سال خوبی را برای بازار سرمایه می دهد.
مهرآور درباره واکنش سهامداران در روزهای پرنوسان بازار گفت: زمان شکوفایی بورس و رشد قیمت ها با روشن شدن اثرات رفع تحریم ها و تبعات دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها فرا می رسد و این زمان دور نیست، به همین دلیل سهامداران باید از یک طرف با هوشیاری فرصت خرید سهام هایی با ارزش ذاتی را از دست ندهند و از سوی دیگر در روزهایی که بازار بدون ریسک سیستماتیک یا غیر سیستماتیک روند منفی به خود می گیرد نباید با تلنگری احساسی به دنبال فروش سهام های خود بروند.
این کارشناس بازار سرمایه میزان بازدهی سالانه بورس را در سال جاری بیشتر از تورم امسال دانست و گفت: چنانچه دولت بتواند وعده های خود را محقق کند و تورم را در محدوده 25 درصد پایین آورد، بازار سرمایه پتانسیل رشد بین 30-40 درصد را دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |