جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167221 14:34 1400/10/07
به زودی سهام استقلال و پرسپولیس عرضه می‌شود

به زودی سهام استقلال و پرسپولیس عرضه می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
به زودی سهام استقلال و پرسپولیس عرضه می‌شود

به زودی سهام استقلال و پرسپولیس عرضه می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، بررسی واگذاری عرضه سهام سرخابی‌ها از مدت‌ها قبل مورد توجه مسوولان بود و بارها سهام این دو باشگاه در یک قدمی عرضه در بورس قرار گرفته بودند، اما هر بار عرضه آن تحت تاثیر برخی از اتفاقات پیش‌بینی نشده با تاخیر همراه شد.

اکنون بعد از مدت‌ها تلاش مسوولان، زمزمه‌هایی از سوی رییس سازمان خصوصی سازی برای عرضه حتمی سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه مطرح شد و فعالان بازار سرمایه را آماده حضور این دو باشگاه بزرگ در بازار کرده است.

تا سال گذشته مسوولان حاضر در سازمان خصوصی‌سازی درباره عرضه سهام سرخابی‌ها اعلام می‌کردند: همه سعی ما این است تا هر چه زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود، زیرا کارهای اصلی آن انجام شده و باقی کارها سخت نیستند که بخواهد عرضه را با تاخیر زیادی مواجه کند.

به دنبال پیگیری‌های انجام شده درباره علت تاخیر این عرضه بزرگ در بازار سرمایه و نیز تفکیک عرضه آنها، مشکل اساسی بر سر سال مالی این دو باشگاه اعلام شد و چنین مساله‌ای مطرح شده بود که سال مالی پرسپولیس ۳۱ خرداد ماه و برای استقلال ۳۱ تیر ماه است؛ بنابراین صورت‌های مالی ۶ ماهه برای پرسپولیس ۳۰ آذر ماه و برای استقلال ۳۰ دی ماه است و به همین دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان‌بر است.

با توجه به مطرح شدن چنین صحبت‌هایی از سوی سازمان خصوصی‌سازی و نیز اعلام اینکه فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به خوبی در حال انجام است، اما همچنان وعده عرضه این سهام در بورس محقق نشده است و سهامداران را چشم انتظار عرضه سهام این دو باشگاه قرار داده است.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، در ادامه گمانه‌زنی‌های انجام شده درباره زمان واگذاری سهام سرخابی‌ها در بورس، رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگویی از تعیین تکلیف واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: اختیار مالکانه و عرضه مجموعه سرخابی‌ها از سوی کنفدراسیون آسیا برای حل مشکل دو تیم، تعیین تکلیف شد.

«حسین قربان‌زاده» درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، افزود: از ماه آینده فرایند عرضه ۱۰ تا ۲۰ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود.

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی از عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس از بهمن‌ماه خبر داد و اعلام‌کرد: عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت ارائه صوررت‌های مالی حسابرسی شده به سازمان بورس و تایید آنها، در بهمن ماه انجام می‌شود.

همچنین «جعفر زرنگار»، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی نیز با اشاره به پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: وزارت ورزش در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، ضمن اعلام این تصمیم از آغاز روند خصوصی‌سازی دو باشگاه خبر داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |