شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 167642 15:12 1400/10/11
به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید محسن فخري زاده منور شود

به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید محسن فخري زاده منور شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید محسن فخري زاده منور شود

به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید محسن فخري زاده منور شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا امروز شنبه ۱۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۰ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شایسته اصل نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده به همراه جمعی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با اشاره به رویکرد و تاکید شهردار تهران بر گرامیداشت خانواده معزز شهدا گفت: من خودم را خادم الشهداء و کوچک خانواده‌های محترم شهدا می‌دانم.
مهدی شایسته اصل تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و فراملی، اهتمام و تکریم ویژه از خانواده معزز شهدا بود و رهبر معظم انقلاب، سخنان ارزشمند بسیاری درباره شهید سلیمانی فرمودند. یکی از بیانات ایشان در خصوص سردار این جمله است که" شهید سلیمانی نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد" این جمله همانند دیگر منویات رهبر معظم انقلاب جمله بسیار فاخری است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: رهبر گران‌قدر انقلاب درباره شهید فخری‌زاده نیز فرمودند که علوّ مقامی که خداوند با شهادت به شهید محسن فخری زاده عطا کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده بر انجام کار دست اولی تأکید داشت، افزود: این شهید بزرگوار می‌گفت اگر بر مبنای استانداردهایی که تعیین شده حرکت کنیم، نمی‌توان میان‌بر زد. وظیفه ما کار دست اولی و قدم‌زدن در سرزمین‌های ناشناخته است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: امروز مفتخریم که دو ساختمان اداری شرکت بهره‌برداری مترو را به نام شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده مزین کنیم تا با این نامگذاری از روح شهیدان بهره‌مند شویم.
 وی در پایان مراسم با بیان اینکه هدف از این نامگذاری حفظ شعائر است افزود: ما با این نامگذاری ها به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید دانشمند محسن فخري زاده منور شود. 

مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده از شهدای هسته‌ای کشور، در ادامه این مراسم گفت: شهید فخری زاده از ابتدای تحصیل تا پایان آن در کشور حضور داشت و با وجود اینکه شرایط برای وی فراهم بود با این عقیده که باید در همین کشور به همه چیز دست پیدا کنیم به مسیر خود ادامه داد.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهادت پاداش مسیر جهاد و خدمتی بود که شهید فخری زاده در آن با جهاد و تلاش مستمر حرکت کرد و در نهایت در این راه به شهادت رسید.
فرزند شهید فخری زاده با بين اينكه جهاد دری است از در‌های بهشت که خداوند آن را به روی خواص خود گشوده است و شهید محسن فخری زاده نیز یکی از این جهادگران است افزود: شهيد فخري زاده با جهاد علمی و تلاش در علوم مختلف در طول ۴۰ سال کار تغییرات شگرفی به وجود آورد و نشان داد با تکیه بر توان داخلی می‌توان به قله‌های علم رسید.
وی تصريح كرد: دشمنان ایران اسلامی شهید فخری زاده را بهتر از همه می‌شناختند و همه آنها را با فعالیت‌های اثرگذار علمی خود به زانو درآورده بود و دشمنان پدرم از او به عنوان پدر علم هسته‌ای یاد می‌کردند.
فرزند شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: پدرم بیش از ۴۰ سال جهاد علمی در علوم مختلف و در زمینه پرورش نخبگان تلاش کرد و در نهایت دشمنان او را به شهادت رساندند، اما در نبود پدر ما هم از پا نمی‌نشینیم و به مسیر جهادگرانه پدرم را ادامه خواهیم داد.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهید محسن فخری‌زاده، گفت: هرچه از این دست برنامه‌ها بزرگداشت ها و نامگذاری ها برگزار شود، بازهم کم است و ادای دین به این شهدا نمی‌شود چرا که همه شهدای کشور، هرچه داشتند در راه خدا ایثار و جان خود را در مکتب اسلام و انقلاب فدا کردند. 
مهدی چمران با تاکید بر اینکه جایگاه شهدا در بهشت برین است افزود: شهدا نیازی به بزرگداشت و نامگذاری‌های ما ندارند و این کارها سودی هم برای آن‌ها نخواهد داشت بلکه این انقلاب، جامعه، و مکتب ما است که با یاد و نامگذاری آنها استمرار می‌یابد.
وی در ادامه بیان کرد: بزرگداشت سردار سلیمانی، نفعی برای او نخواهد داشت بلکه برای ملت و کشور می‌تواند مفید واقع شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا زمانی می‌توانیم انقلاب را استمرار ببخشیم و با قدرت در مقابل دشمنان بایستیم که ملت مقاوم، جوانان توانمند و روحیه شهادت طلبی در ملت ما زنده باشد.
چمران با اشاره به استمرار ۴۲ سال انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی روز به روز مقاوم‌تر و محکم‌تر پیش می‌رود اگرچه دشمنان جمهوری اسلامی مخالف پیشرفت ما هستند چرا که پیشرفت ما، ایدئولوژی و مکتب آن‌ها از بین می‌رود. 
وی با بیان اینکه دشمنان به عنوان داشتن انرژی هسته‌ای، دانشمندان کشور را به شهادت می‌رسانند تصریح کرد: آنها نمی‌خواهند به این تکنولوژی دست یابیم تا با این فشارها حرکت رو به جلوی ما را متوقف کنند. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث دشمنان انرژی هسته‌ای نیست چرا که کشورهای دیگر هم انرژی هسته‌ای دارند. اسرائیل موشک و بمب‌های هسته‌ای خود را آماده کرده و در هیچ معاهده بین‌المللی هم شرکت نکرده است و به کسی هم پاسخ نمی‌دهد و کسی نمی‌داند که اسرائیل چه میزان انرژی هسته‌ای دارد.
وی با طرح این پرسش که چرا دشمنان ایران در مقابل انرژی هسته‌ای صلح آمیزهسته ای مخالفت می‌کنند، گفت: زمانی که برای مصارف طبی در رآکتور دانشگاه تهران نیاز به غنی شده ۲۰ درصدی پیدا کردیم، با اینکه دشمنان قرارداد داشتند اما همان مقدار کم را هم ندادند. ولی دانشمندان هسته‌ای توانستند نیازمان را برطرف کنند. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دشمنان می‌خواهند که از پیشرفت و جهش علمی، فرهنگی و انقلابی ما جلوگیری کنند. رهبر انقلاب به خوبی این موضوع را دریافته و مقابل آن‌ها ایستاده است
گفتنی است ساختمان مرکزی شماره یک شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه توسط مهدی چمران به نام "ساختمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" و ساختمان اداری شماره دو این شرکت توسط مهدی فخری‌زاده به نام " ساختمان دانشمند شهید فخری‌زاده" مزین شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |