جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 142703 14:12 1400/03/04
بهره برداری از 3 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در فارس

بهره برداری از 3 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در فارس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بهره برداری از 3 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در فارس

بهره برداری از 3 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در فارس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، در این آیین، سه باب تصفیه خانه فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس، با صرف اعتباری افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال، به طور رسمی افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس پیش از دستور افتتاح این سه طرح زیست محیطی توسط وزیر نیرو گفت: با توجه به خشکسالی های ناشی از پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش های سنوات اخیر و برداشت های بی رویه از منابع آب زیر زمینی در سال های گذشته، استان پهناور فارس با بحران شدید کم آبی در اقصی نقاط آن دست به گریبان شده است. بر همین اساس نیاز به باز چرخانی آب و استفاده از پساب های بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی در حوزه های کشاورزی و صنعت، بسیار ضروری و امری اجتناب ناپذیر است.
علی بوستانی افزود :در راستای تعهدات فنی شرکت آب و فاضلاب استان فارس به منظور ارتقا سطح کیفی منابع آب زیر زمینی و رودخانه های همجوار روستاهای دشتک ( مرودشت) ، شهیدآباد (خرمبید) و امیرآباد (اقلید)، اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستاهای مذکور با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی و حفظ محیط زیست طراحی و اجرا شد.

ویژگی طرح‌ها
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس همچنین گفت:‌ در روستای دشتک شهرستان مرودشت فرآیند مجموعه تصفیه خانه فاضلاب از نوع MBBR پیشرفته با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز است که با سازه فلزی و پوشش کاملِ اپوکسی همراه با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت همه استانداردهای زیست محیطی جهت رهاسازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده است.
به گفته وی، طول شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا ۱۲ کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۵۵۰ فقره است.
بر این اساس، در تصفیه خانه فاضلاب روستای شهید آباد نیز فرآیند پکیج تصفیه خانه فاضلاب از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۱۱۲ متر مکعب در شبانه روز است که با سازه فلزی با پوشش کامل اپکسی همراه با رویکرده حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت استانداردهای زیست محیطی اجرا شده است.
طول شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا ۵.۸ کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۱۵۰ فقره است.
همچنین در تصفیه خانه فاضلاب روستای امیر آباد ( کافتر) فرآینده پکیج تصفیه خانه فاضلاب از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۲۴۸ متر مکعب در شبانه روز است که با سازه فلزی با پوشش کامل اپوکسی همرا با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت استانداردهای زیست محیطی برای رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا گردیده است.
طول شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در این روستا ۱۳ کیلومتر و تعداد انشعاب های فاضلاب ۴۲۷ فقره ماست. 

رضا اردکانیان وزیر نیرو در سخنانی در این آیین ویدیوکنفرانس ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای این طرح های فاضلاب، بهره برداری از سه طرح تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان فارس، در قالب پویش ملی " هر هفته الف – ب – ایران" را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: ارائه این خدمات موجب بهره مندی کمی و کیفی بیشتر مردم استان فارس از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در این استان شده است.
اردکانیان در ادامه فرمان بهره برداری رسمی از ۳ باب تصفیه خانه ی فاضلاب روستایی در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهید آباد استان فارس را صادر کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |