جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 118638 14:59 1399/08/17
بهره‌ برداری از باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش تا پایان سال

بهره‌ برداری از باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش تا پایان سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بهره‌ برداری از باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش تا پایان سال

بهره‌ برداری از باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش تا پایان سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علی عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راه‌اندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از 500 تن در روز به 1 هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد می‌شود.

مدیر پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش، با شااره به پیشرفت 50 درصدی این پروژه، زمان بهره‌برداری از باند جنوبی را پیش از آغاز سال جدید تخمین زد و این پروژه را مهم‌ترین وز یر بنایی‌ترین پروژه جزیره معرفی کرد وی گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه جزیره تنها روی یک باند انجام می‌شود و افزایش پهنا و تعداد باندها، از نیازهای اصلی برای وسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد.

او اظهار داشت: با همه مشکلات از جمله شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواسط اردیبهشت 1399 کارگاه بعد از صدور مجوز شروع عملیات به فعالیت خود ادامه داد و تا امروز این پروژه حدود 50 درصد پیشرفت داشته است. وی در توضیح مساحت باند جنوبی گفت: به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت می‌باشد که پس از اجرای این پروژه کلاسه هوانوردی باند فرودگاه بین‌المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4F ارتقا می‌یابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین‌المللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود. ایشان در ادامه افزود: با توجه به اینکه این پروژه نیاز به حجم عظیمی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیرسازی را دارد، می بایست بیش از 100000 تن مصالح سنگی از معادن اطراف هرمزگان که آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی آن توسط آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری و مشاور پروژه مورد تایید قرار گرفته به بندر شهید رجایی حمل و از آنجا مجددا بارگیری و به کیش حمل گردد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص می‌باشد Pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید می‌گرد. همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیر ساخت‌ها 2500 متر مکعب بتن ریزی گردیده است.

ایشان آسفالت این پروژه را بالغ بر 80 هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تالمین هزار تن آسفالت در آینده‌ای نزدیک، همزمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |