جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 199115 19:07 1401/09/21
بهبود ملایم قیمت نفت

بهبود ملایم قیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بهبود ملایم قیمت نفت

بهبود ملایم قیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت اوپک با 6.37 درصد افزایش  وبا 5 دلار و 10 سنت افزایش به74دلار و98سنت رسید.

قیمت نفت روز دوشنبه با تعطیل ماندن یک خط لوله مهم تامین کننده نفت برای آمریکا و تهدید پوتین برای کاهش تولید به تلافی تحریم‌های غربی، بیش از یک درصد صعود کرد.

افزایش قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در روز دوشنبه، پس از آن روی داد که هر دو شاخص هفت گذشته، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به متاثر شدن تقاضا برای نفت از رکود جهانی، بزرگترین کاهش هفتگی از دسامبر سال ۲۰۲۱ را ثبت کردند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، قیمت نفت با تعطیل ماندن خط لوله کی‌استون، تسهیل محدودیتهای کرونایی در چین و نگرانی از کاهش تولید توسط روسیه، بالاتر رفته است.

شرکت "تی‌سی انرژی" کانادا روز یکشنبه اعلام کرد هنوز دلیل نشت نفت از خط لوله کی استون که هفته گذشته در آمریکا روی داد را پیدا نکرده است. این شرکت هیچ تاریخی را برای ازسرگیری فعالیت این خط لوله اعلام نکرد. خط لوله کی استون به ظرفیت ۶۲۲ هزار بشکه در روز، مسیر انتقال مهمی برای نفت کانادا از آلبرتا به پالایشگاهها در منطقه میدوست و گلف کاست آمریکاست.

چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، همچنان به تسهیل سیاست کووید صفر ادامه می دهد. با این حال، خیابان‌های پکن آرام مانده اند و بسیاری از کسب و کارها در تعطیلات آخر هفته تعطیل ماندند. شهروندان چینی می گویند هنوز راه طولانی برای بازگشت به زندگی عادی وجود دارد.

ولادیمیر پوتین، روز جمعه اعلام کرد روسیه که بزرگترین صادرکننده انرژی در جهان است، ممکن است تولیدش را کاهش دهد و به هر کشوری که سقف قیمت احمقانه توافق شده از سوی کشورهای گروه هفت برای صادرات روسیه را اجرا کند، نفت نخواهد فروخت.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: اگرچه ابهامات پیرامون تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه و مکانیزم سقف قیمت برای صادرات مسکو، نوسان زیادی در قیمتها ایجاد کرده است اما تحریم‌ها فعلا تاثیر محدودی بر بازارهای جهانی داشته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی هم روز یکشنبه گفت:‌تاثیر تحریم‌های اروپایی و سقف قیمت برای نفت روسیه، هنوز نتایج شفافی نداشته و اجرای آن هم مبهم است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |