جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 161957 08:59 1400/08/26
بنیاد مستضعفان به نهضت ملی مسکن 2500 میلیارد تومان کمک کرد

بنیاد مستضعفان به نهضت ملی مسکن 2500 میلیارد تومان کمک کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بنیاد مستضعفان به نهضت ملی مسکن 2500 میلیارد تومان کمک کرد

بنیاد مستضعفان به نهضت ملی مسکن 2500 میلیارد تومان کمک کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، پرویز فتاح در حاشیه دومین دوره شورای عالی مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امروز سه توافقنامه در زمینه ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن با وزیر راه و شهرسازی امضا کرده است، افزود: در طرح اول 50 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می شود تا متقاضیان آن بتوانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند و بنیاد مستضعفان نیز 50 میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانوارها پرداخت می کند. علاوه بر آن برای تأمین سیمان و سایر مصالح نیز کمک خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس این توافقنامه، 2500 میلیارد تومان بنیاد مستضعفان هزینه خواهد کرد.

آقای فتاح افزود: در تفاهمنامه دوم برای احداث 100 هزار واحد مسکونی این بنیاد از شرکت های پیمانکاری خود استفاده می کند که از هفته​​ آینده احداث این واحدها را شروع می کنیم.

وی گفت: در تفاهمنامه سوم با مجوزهایی که از دفتر مقام معظم رهبری گرفته شد 900 هکتار زمین در 31 قطعه در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد که 50 درصد سهم دولت و 50 درصد دیگر در اختیار بنیاد مستضعفان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: بنیاد مستضعفان 50 درصد سهم خود را به صورت رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می دهد.

آقای فتاح با اشاره به این که 900 هکتار زمین؛ 9 میلیون مترمکعب زمین است که به طور رایگان برای مسکن محرومان تخصیص داده می شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید با تغییر کاربری و پرداخت تراکم یا وارد کردن زمین به محدوده در آن واحد مسکونی احداث کند.

وی گفت: تلاش می کنیم سه دهک اول جامعه خانه دار شوند و علاوه بر تسهیلات و امکانات و معافیت هایی که طرح نهضت ملی مسکن دارد، بنیاد مستضعفان هم برای خانه دار شدن این دهک ها یارانه و وام قرض الحسنه پرداخت کند و حتی جایی که سیمان و میلگرد لازم باشد در اختیارشان قرار دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |