شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12956 15:02 1394/03/06
بنادر جنوب دچار عقب ماندگی تاریخی شده‌اند

بنادر جنوب دچار عقب ماندگی تاریخی شده‌اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بنادر جنوب دچار عقب ماندگی تاریخی شده‌اند

بنادر جنوب دچار عقب ماندگی تاریخی شده‌اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر ما به ویژه در جنوب عقب ماندگی تاریخی دارند که باید از فرصت برنامه ششم برای جبران عقب ماندگی آنان استفاده شود.

هادی حق شناس در حاشیه بیست و سومین همایش ملی هماهنگی ارگانهای دریایی در گفتگو با مهر، افزود: هنوز ظرفیت های بالقوه تبدیل به بالفعل نشده است و بنادر ما توسعه نیافتگی تاریخی دارند و سایر بنادر خلیج فارس از ما جلوتر هستند.

وی بیان داشت: در دریای خزر این موضوع بالعکس بوده و بنادر ما پیشرفته تر از دیگر مناطق هستند ولی عقب ماندگیهای دیگر بنادر باید جبران شود.

حق شناس با اشاره به تحریمهای ظالمانه ای که در سالهای گذشته اعمال شد گفت: صنایع آبشور، کشتی سازیها و کشتیرانیها متاثر از این تحریمها بوده اند که در این بخش نیز ظرفیتهای فراوانی برای توسعه وجود دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان داشت: نکته کلیدی این است که در سال ۹۴در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم و دولت باید برنامه را تقدیم مجلس کند و ارگانهای دریایی نیازهایشان از منظر منابع مالی، انسانی و بحث مالیاتها، تسری قانون مناطق آزاد در مناطق ویژه تجاری است که باید لحاظ شود.

حق شناس با اشاره به پایان بیست و سومین همایش ملی ارگانهای دریایی گفت: نقش بخش خصوصی در همایش پررنگ بود که در همه پنل ها بخش عمده اظهار نظرها به عهده آنها گذاشته شد و بخش دولتی تلاش کرد از نقطه نظرات آنها برای تدوین برنامه ششم استفاده کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: آنچه در این همایش مورد اتفاق همه ارگانهای دریایی بود اینکه ما مزیت نسبی فراوانی از منظر دریایی در شمال و جنوب کشور داریم و تاکنون از این مزیت نسبی نتوانستیم استفاده کنیم.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |