جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 136107 11:54 1399/12/17
بسته کمک ۱.۹ تریلیون دلاری اقتصاد آمریکا تصویب شد

بسته کمک ۱.۹ تریلیون دلاری اقتصاد آمریکا تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بسته کمک ۱.۹ تریلیون دلاری اقتصاد آمریکا تصویب شد

بسته کمک ۱.۹ تریلیون دلاری اقتصاد آمریکا تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، طرح بسته کمک کرونایی بایدن روز شنبه بعد از بیش از 25 ساعت مذاکره و اصلاحیه با 50 رای موافق دموکرات ها و 49 رای مخالف جمهوری خواهان تکمیل شد و به تصویب رسید. طرح نجات اقتصاد بحران زده آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور باز می‌گردد و احتمالاً در روز سه‌شنبه در مورد آن رای‌گیری خواهد شد. دموکرات ها امیدوارند این قانون تا هفته آینده امضا شود.

تصویب دومین لایحه بزرگ محرک اقتصادی آمریکا اولین پیروزی قانونی بایدن خواهد بود و زمینه را برای کار بر روی لایحه اصلاح زیرساختها و تولید در فصل بهار آماده می‌کند.

طبق این طرح، به زودی چکهای 1400 دلاری برای میلیون‌ها آمریکایی کم درآمد فرستاده خواهد شد. به علاوه دولت‌های ایالتی و محلی بیش از 350 میلیارد دلار کمک دریافت می‌کنند و منابع مالی مدارس هم افزایش خواهد یافت. دموکراتها امیدوارند این کمک‌ها باعث بهبود سریعتر اقتصاد آمریکا قبل از 2022 شود.

این طرح 300 دلار در هر هفته به عنوان کمک بیکاری تا ششم دسامبر پرداخت خواهد کرد و مالیات را از 10200 دلار مزایای بیمه بیکاری برای خانواده های دارای درآمد کمتر از 150 هزار دلار بر می دارد.

این قانون 160 میلیارد دلار به برنامه‌های واکسیناسیون و آزمایش کرونا اختصاص داده تا جلوی گسترش بیشتر این ویروس گرفته شود. همچنین 800 میلیون دلار برای کاهش بی خانمانی جوانان در نظر گرفته شده است.

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند تصویب این طرح کمک کرونائی باعث رشد اقتصاد آمریکا شود و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی به 5.5 درصد برسد. خرده فروشی در آمریکا در ژانویه بیشترین افزایش را طی 7 ماه گذشته داشت و رشد بازار کار بهتر از پیش بینی اقتصاددان‌ها بود ولی سطح اشتغال هنوز هم پایین‌تر از سطح قبل از بحران کرونا قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |