چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 10113 16:04 1393/11/19
برگزاری یازدهمین همایش کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری

برگزاری یازدهمین همایش کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برگزاری یازدهمین همایش کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری

برگزاری یازدهمین همایش کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

انجمن زنان کارآفرین با هدف کمک به‌ترویج و توسعه کارآفرینی زنان و کسب‌وکارهای جدید در حوزه گردشگری، یازدهمین همایش خود را در شهرستان بم برگزار کرد.

انجمن زنان کارآفرین ضمن سپاس از همکاری ارگانهای متععد در برگزاری این همایش بر این باور است: در شرایط اقتصادی پرچالش کنونی به‌ویژه متأثر از کاهش قیمت نفت، موضوع گردشگری که سومین موضوع درآمدزا در سطح جهانی است، ‌فرصت مغتنمی برای ترویج کارآفرینی در این حوزه است. به همین دلیل آگاهی نسبت به چالش‌های پیش‌رو در حوزه گردشگری به‌ویژه یکپارچگی در اندیشه و عمل اجتماعی و اقتصادی در میان عناصر و دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط، نیازی اساسی است که نبود آن در جامعه زنان آسیب جدی‌تری را همراه خود داشت. زیرا که در این صورت است که می‌توان به زیرساخت‌ها پرداخت.
گردشگری حوزه‌ای است که در درون خود رشته‌های متعددی را بارور می‌کند. فرصت ویژه‌ای است که جامعه زنان می‌توانند فعالیت‌های کارآفرینانه و کسب‌وکارهای نو ایجاد کنند. پیشنهاد می‌شود معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همراه با کمک‌های فکری و اجرایی نهادهای مدنی به‌ویژه اتاق بازرگانی، ‌مفاد توسعه‌ای این حوزه را در برنامه‌ششم تدوین و لحاظ کنند.
همچنین توسعه پایدار روستا به‌ویژه روستاهایی با پتانسیل گردشگری می‌تواند بر محور گردشگری متمرکز باشد. بخش خصوصی و نهادهای مدنی همراه با پشتیبانی دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط، نقش موثری در این راستا دارند. زنان روستایی مهم‌ترین عامل شکل‌گیری و توسعه این مهم هستند.
بر این باوریم، رسانه ملی در ترویج فرهنگ گردشگری در ایران هنوز سهم موثری ایفا نکرده است. مستندسازی تجارب الگوهای موفق، کمک به طرح چالش‌ها و فرصت‌های موجود در حوزه گردشگری در ایران و نیز انتقال تجارب موجود جهانی، نقشی‌ محوری است که برعهده رسانه ملی است. پیشنهاد می‌شود دانشکده‌های گردشگری و به‌ویژه دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با استفاده از دستاوردهای نهادهای مدنی و بخش خصوصی به این مهم بپردازند.و همچنین گردشگری نه صِرف تفریح و سرگرمی که به‌عنوان مقوله‌ای اقتصادی و کمک به توسعه ملی مطرح است. زنان در این مسیر نقش اساسی دارند.
انجمن زنان کارآفرین همچنین آمادگی خود را برای هرگونه همفکری و همکاری با دستگاه‌های متولی به‌ویژه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای ترویج و توسعه کسب‌وکارهای نو در حوزه گردشگری و الگوسازی زنان کارآفرین در این حوزه اعلام می‌دارد.
در راستای تحقق اهداف همایش کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری، سازمان‌ها و نهادهای چون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان عمران کرمان، اتاق بازرگانی کرمان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مجتمع آموزش عالی بم، هواپیمایی ماهان و مدیریت ارگ جدید، فرمانداری بم، شورای شهر بم و استانداری کرمان همکاری داشته اند.
جذب توریست با شناساندن عشایر به گردشگران داخلی و خارجی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ابراز داشت: به عنوان مثال می‌توانیم طرح توریست عشایر که زنان با ارائه صنایع دستی خود در آن نقش بسزایی دار ...
فاطمه‌السادات حسینی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در بم ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش اظهار داشت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از نظر بحث گردشگری پتانسیل‌های خوبی دارد.
وی افزود: امیدوارم طرح‌ها و پیشنهادات ارائه شده در این همایش و مطالبی که توسط سخنرانان مطرح می‌شود به مرحله اجرا برسند تا زنان کشور ما شاهد نتایج خوب همایش باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ابراز داشت: به عنوان مثال می‌توانیم طرح توریست عشایر که زنان با ارائه صنایع دستی خود در آن نقش بسزایی دارند را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی و بشناسانیم.
در ادامه آقای علوی ضمن اشاره برگزاری انتخابات هیات مدیره اتاق گردشگری ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۷ میزبان همایش راهنمایان گردشگری سراسر دنیا است.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی افزود: گردشگری از پتانسیل‌های بسیار خوب کشور است که درآمدزایی و اشتغال خوبی به همراه خواهد داشت.
وی تشریح کرد: گردشگری سومین صنعت شناخته است و ایران به عنوان دهمین کشور گردشگری معرفی شده است.
علوی بیان داشت: استان کرمان که پنجمین استان گردشگری کشور است انواع گردشگری از جمله صنعتی، معدنی، کشاورزی، ورزشی، مذهبی، طبیعت گردی و غیره را در خود جای داده است.
افزایش 3 برابری حضور توریست اروپایی در ایران
در بخشی دیگر همایش سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث اظهار داشت: گردشگری در اقتصاد برخی جوامع به ویژه کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در گذشته متاسفانه حضور بانوان در عرصه اجتماعی کم رنگ بود و با تلاش‌هایی که در چند سال گذشته انجام شد، این رویکرد تغییر کرده و تاثیر حضور زنان در پیشرفت جامعه نيز به تثبیت رسیده است.
معاون برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری عنوان کرد: در عرصه‌های سیاسی کشور شاهد هستیم، زنان ما حضورنسبتاً فعالی دارند در حالی که در برخی کشورها از جمله مصر در وقایع انقلاب نقش تاثیرگذاری نداشتند.
شیرکوند ابراز داشت: در 9 ماه سال جاری میزان حضور توریست اروپایی درکشور سه برابر شده و هیچ یک از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور گزارشی ازتخلف و هنجارشکنی این افراد نداشتند.
این مسئول در پایان خاطرنشان كرد: در کشور ما به دلایل وجود ذخایر نفتی به بحث گردشگری توجه زیادی نشده و ما از لحاظ اقتصادی در حوزه گردشگری نتوانستیم بهره زیادی ببریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |