شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12731 15:06 1394/02/27
بروجردی با اشاره به بحث مذاکرات:  اگر طرف مقابل دبه کند ما هم دبه می‌کنیم

بروجردی با اشاره به بحث مذاکرات: اگر طرف مقابل دبه کند ما هم دبه می‌کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بروجردی با اشاره به بحث مذاکرات:  اگر طرف مقابل دبه کند ما هم دبه می‌کنیم

بروجردی با اشاره به بحث مذاکرات: اگر طرف مقابل دبه کند ما هم دبه می‌کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا در موضوع مذاکره و بحث فردو دبه کرده است تاکید کرد که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد ولی با این وجود بازدید از مراکز حاکمیتی و نظامی باید مستثنی باشد.

به گزارش ایسنا، علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی  دیروز یک شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارنظر برخی از نمایندگان مبنی بر این که پروتکل الحاقی باید در شورای عالی امنیت ملی به سرانجام برسد و دیگر نظر مجلس وجاهتی ندارد درست است گفت: مجلس هفتم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را توسط دولت وقت متوقف کرد که این از مصوبات مهم مجلس بود. اکنون نیز این مصوبه به قوت خود باقی است. این بدان معناست که اگر اقدام مشابهی برای اجرای داوطلبانه بخواهد صورت گیرد باید به تایید مجلس برسد.

وی افزود: افسار پروتکل الحاقی در اختیار مجلس است و مجلس حتما باید دراین زمینه تصمیم‌گیری کند.

بروجردی در واکنش به این پرسش که آیا این افراد به دنبال دور زدن مجلس نیز هستند گفت که این موضوع دور زدنی نیست و ما مصوبه داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی درپذیرش اجرای داوطلبان پروتکل الحاقی و دائمی وجود دارد گفت:‌تکلیف اجرای دائمی پروتکل الحاقی مشخص است، موضوع بر سر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که مجلس در گذشته آن را متوقف کرد، این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است. یعنی اگر مجددا بخواهد به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کنند نیاز به تایید مجلس دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |