پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 142750 18:25 1400/03/04
برنامه صادرات دانش‌بنیان‌ها به عراق، افغانستان و ترکیه

برنامه صادرات دانش‌بنیان‌ها به عراق، افغانستان و ترکیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برنامه صادرات دانش‌بنیان‌ها به عراق، افغانستان و ترکیه

برنامه صادرات دانش‌بنیان‌ها به عراق، افغانستان و ترکیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  نشست خبری 100 تکاپوی صادراتی در اتاق بازرگانی برگزار شد

برنامه ریزی برای صادرات دانش بنیان ها به عراق، ترکیه و افغانستان انجام شده است، طبق جلساتی که با اتاق های مشترک ایران با سایر کشورها برگزار شده به جمع بندی های رسیده ایم تا با حمایت از اتاق های مشترک زمینه ورود به کشورهای همسایه فراهم شود

به گزارش جهان اقتصاد، نشست خبری 100 تکاپوی صادراتی با حضور مسئولان در اتاق بازرگانی تهران با هدف توسعه صادرات تا 10 سال آینده برگزار شد. در این نشست بسیاری از صاحب نظران و دانش بنیان ها نسبت به از دست رفتن بازارهای همسایه توسط سایر رقبای ایران قرار گرفته است.

محمد نقی بانکی وزیر سابق نیرو و رئیس مدرسه کسب و کار اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و دانشگاه امیرکبیر در بخش آموزش شرکت ها همکاری می کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به امکانات دانشگاه و تامین منابع مالی توسعه اتاق بازرگانی به دنبال توسعه صادرات کشور هستیم.

معاون علمی کسب و کار با اشاره به اینکه 100 تا 500 میلیون دلار تسهیلات برای شرکت های که می خواهند صادرات کنند اعطا می شود، گفت: دانش بنیان محصولی است که باید نوآوری داشته باشد و استارت آپی شرکتی است که قابلیت بزرگ شدن داشته باشند.

علی زواشکیانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه صادراتی به کشورهای همسایه گفت:  برنامه ریزی برای صادرات به عراق، ترکیه و افغانستان انجام شده است،  طبق جلساتی که با اتاق های مشترک ایران با سایر کشورها برگزار شده به جمع بندی های رسیده ایم تا با حمایت از اتاق های مشترک زمینه ورود به کشورهای همسایه فراهم شود و البته جلساتی با اتاق های امارات و عمان برگزار شده و به زودی نحوه همکاری با این کشورها نیز اعلام می شود.

مهدی ایثاری معاون توسعه زیست بوم برکت با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته روی 300 شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری شده است، گفت: در حال حاضر معاونت فناوری ریاست جمهوری تنها بر روی شرکت های سرمایه گذاری می کند که طبق تعریف معاونت دانش بنیان باشند اما برکت روی نوآوری تمرکز دارد و ممکن است در قالب تعریف دانش بنیان معاونت فناوری رئیس جمهوری نباشد ولی در بخش صادراتی قابلیت بالایی داشته باشد.

ایثاری درباره میزان سرمایه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: هم اکنون 2 میلیارد دلار سرمایه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد و امیدواریم که این سرمایه به 5 میلیارد دلار برسد.

فواد دولت آبادی کارشناس کسب و کار بین الملل با اشاره به اینکه گرانی ارز تجربیات اولیه برای شرکت های دانش بنیان را هزینه بر کرده است، گفت: در فضای موجود حمایت دولتی از شرکت های دانش بنیان یک ضرورت است.

او با بیان اینکه 100 تکاپوی صادراتی می تواند گام موثری برای شرکت های استارت آپی باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی شرکت هایی هستند که برای حضور در فضای بین المللی علاقمند هستند اما در شرایط کنونی توان ورود به بازارهای خارجی را ندارند و کسب تجربه با اکوسیستم ها و سرمایه گذاران خارجی می تواند بیستری برای توسعه همکاری های خارجی باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |