پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 8051 13:19 1393/09/26
برنامه اتاق ايران براي حذف کارت بازرگاني

برنامه اتاق ايران براي حذف کارت بازرگاني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برنامه اتاق ايران براي حذف کارت بازرگاني

برنامه اتاق ايران براي حذف کارت بازرگاني

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 دولت شتابزده تصميم‌گيري نکند

رييس اتاق بارزگاني ايران با اشاره به حذف کارت بازرگاني گفت: دولت در اين موضوع تصميم شتابزده نگيرد و روي اين امر بيشتر کار کرده و بدون مطالعه اقدامي انجام ندهد.
غلامحسين شافعي رييس اتاق بارزگاني صنايع و معادن و کشاورزي ايران گفت: دولت بايد فضاي کسب و کار را براي فعالان اقتصادي مناسب کند و موانعي که بر سر راه وجود دارد از بين ببرد.
وي افزود: در مورد حذف کارت بازرگاني اتاق ايران مطالعاتي را انجام داده و براي اين موضوع ايده دارد.
شافعي تصريح کرد: نظر ما اين است که در اين موضوع تصميم شتابزده صورت نگيرد و روي اين موضوع بيشتر کار شود و بدون مطالعه اقدامي انجام نشود.
رييس اتاق بازرگاني ايران در ادامه با اشاره به 5 ساله شدن کارت بازرگاني براي واحدهاي توليدي گفت: نظر اتاق بازرگاني براي 5 ساله شدن کارت بازرگاني براي همه تجار و فعالان اقتصادي اين است که براي يک فعال اقتصادي بار اول کارت يک ساله، بار دوم کارت سه ساله و پس از آن کارت 5 ساله صادر شود.
شافعي در پاسخ به اين سوال که حذف کارت بازرگاني چه پيامدهاي دارد؟ گفت: بايد اين موضوع مورد توجه قرار گيرد که تشکل‌هاي غيردولتي بازوان توانمند دولت در مسائل اجتماعي و اقتصادي هستند که بايد تقويت شوند.
وي ادامه داد: بايد به طريقي حرکت کنيم که تجميع بيشتر شود که اين امر به نفع اقتصاد کشور و دولتمردان است.
رييس اتاق بازرگاني تصريح کرد: البته ما براي حذف کارت بازرگاني ايده‌هايي داريم و کشورهايي مانند ترکيه، فرانسه و امارات را مورد مطالعه قرار داديم چراکه در اين کشورها کارت بازرگاني وجود ندارد اما شرايطي فراهم شده که تشکل‌ها قوي‌تر شده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |