پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 107268 19:04 1399/04/27
بررسی عملکرد سه ماهه صنایع شیر ایران

بررسی عملکرد سه ماهه صنایع شیر ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بررسی عملکرد سه ماهه صنایع شیر ایران

بررسی عملکرد سه ماهه صنایع شیر ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) اظهار کرد: بررسی عملکرد سه ماه نخست امسال این شرکت نشان می‌دهد که رکورد چهار سال اخیر در فروش مقداری محصولات تولیدی شکسته شده است.

عبدالله قدوسی در سیزدهمین نشست شورای عالی راهبردی صنایع شیر ایران افزود: با تشکیل کمیته «جهش تولید» در صندوق بازنشستگی کشوری، عملکرد شرکت‌های تابع این صندوق علاوه بر بودجه های داخلی، با فرابودجه‌ای که در کمیته تدوین شده مقایسه می‌شود.

وی با مقایسه ارقام و وضعیت سالجاری در بحث بودجه‌های پیش بینی شده، توضیح داد: در فصل اول سال ۱۳۹۹ و با وجود شیوع پاندومی کرونا، سود صنایع شیر ایران از رشد قابل توجه ۱۰۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده که این موضوع به معنای افزایش درآمد بازنسشتگان است.

وی ادامه داد: مقایسه عملکرد فروش سه ماهه اول شرکت صنایع شیر ایران بیانگر این است که ۹۲ درصد فرا بودجه مصوب شده در کمیته جهش تولید پوشش داده شده است.

قدوسی گفت: بررسی عملکرد شاخص‌های اصلی دلالت بر تایید این موضوع استراتژیک دارد؛ چه اینکه جذب شیر خام به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد، شاهد رشد ۲۵ درصدی و میانگین دریافت شیر خام در صنایع شیر ایران هم رکورد شکنی کرده است.مدیرعامل صنایع شیر ایران با اشاره به مشکلاتی که در پی شیوع ویروس کرونا برای صادرات به وجود آورده است، افزود: در همین شرایط سحت کرونایی در بخش صادرات شاهد رشد ۳۶ درصدی از حیث مقداری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.گفتنی است، شرکت پگاه یکی از شرکتهای تابع صندوق بازنشستگی کشوری است.

استفاده از خودروهای برقی مزیت و الزام روز است

معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان ایدرو در بازدید از یک شرکت صنایع اتومبیل سازی با اشاره به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها و حرکت به سمت توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست ، استفاده از خودروهای برقی در کشور را مزیت و الزام روز توصیف کرد .

امیر بیات با اشاره به اینکه مشکل خودرو های برقی قیمت تمام شده و باتری آن است ، گفت : وزارت صنعت و سازمان گسترش حمایت از تولید خودروها و موتورسیکلت های برقی را با نگاه دقیق و کارشناسی در سال جهش تولید در برنامه دارد.

بیات با ابراز خرسندی از نگاه و برنامه های شرکت خودرو سازی فردا در خصوص تولید خودروهای برقی گفت : باید به تعمیق و حداکثر سازی ساخت داخل این نوع خودرو ها اهتمام شود، چرا که در آینده استفاده از خودروها برقی اجتناب ناپذیر خواهد بود .

وی تصریح کرد : اگرچه موضوع تحریم و کرونا اقتصاد کشور را در مقطع کنونی با مشکلاتی مواجه کرده ولی همه باید برای کاهش این مشکلات تلاش مضاعفی را به کار گیریم و برنامه های آینده نگرانه را با جدیت دنبال کنیم .

اقدام کلینیکی برای ۱۰۵۳ معدن در کشور

در سه ماهه نخست سال 99، برای عارضه یابی و افزایش ظرفیت استخراج 1053 معدن در سطح کشور، اقدامات کلینیکی انجام شده است.

به گزارش شاتا، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال سازی ۱۰۲۰ معدن کوچک در کشور در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته و با وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا طی سه ماهه اول امسال، ۹ معدن راه اندازی مجدد شده و 300 فرصت شغلی در این بخش احیا شده است.بر اساس این گزارش در سه ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۹۹۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در سطح کشور انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته است.در این مدت، تعداد بازرسی های مربوط به کشف کالای قاچاق بالغ بر ۹۷۰۰۰ مورد بوده که رشد 2.5 درصدی را نشان می‌دهد.

طبق اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه اول امسال، ۲۶ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار مصوب شده است.بر اساس این گزارش، بخش صنعت، معدن و تجارت از ارزش کل سرمایه گذاریهای خارجی مصوبه کشور سهم ۵۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که هم اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ۳۸۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می کنند.

تولید خودرو از نیمه دوم سال گذشته افزایشی بوده است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با قطعه سازان استان کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت بالای خودرو سازی در این استان، گفت: در حوزه خودرو از نیمه دوم سال گذشته تولید، رو به رشد بوده است به طوری که در 5 ماه پایانی سال، رکورد ماهانه، هفتگی و روزانه را زده ایم و رونق تولید را در مجموعه ایران خودرو معنا بخشیده ایم.

به گزارش شاتا، فرشاد مقیمی با بیان مطالب فوق افزود: در سال جهش تولید نیز بنا داریم آهنگ رشد را ادامه دهیم، به طوری که در سطح ملی تولید مکانیکی نسبت به دوره مشابه 33 درصد رشد داشته یعنی از 111 هزار دستگاه به 150 هزار دستگاه خودرو رسیده ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: در زمینه تعهدات مشتریان که از عمده مطالبات مردمی و مورد گلایه مشتریان نیز بوده است توانستیم 71 درصد بهبود ببخشیم به طوری که از 180 هزار خودرویی که باید تحویل بدهیم الان به50 هزار عدد رسیده است که ظرف یکی دو ماه آینده آن را به صفر خواهیم رساند و این در حالی است که در اکثر تولیدات خود نظیر پژو 405 بنزینی، سمند ال ایکس و پژو پارس اتوماتیک تعهدات به صفر رسیده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: امروز دغدغه مسئولین استان کرمانشاه، اشتغال است، بنابراین پیشنهاد دارم که قطعه سازی را متناسب با صنعت خودرو سازی استان پیش ببریم.

مقیمی تصریح کرد: با وجود این ما حاضر هستیم در قالب یک تفاهم نامه محصول شرکت های قطعه ساز که تعداد آن 10 واحد است را پیش خرید کنیم که با این کار زمینه اشتغال برای 200 نفر و باسرمایه گذاری 120 میلیارد تومان فراهم خواهد شد.

هشدار درباره کمبود چای در سه ماه آینده

رئیس کمیسیون تخصصی چای از کاهش ۴۰ درصدی واردات چای در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به وابستگی ۸۰ درصدی به واردات این محصول و عدم اختصاص ارز جدید به واردات آن در یک ماه گذشته امکان افزایش قیمت افسار گسیخته و کمبود در سه ماه آینده وجود دارد.

احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی ایران در گفتگو با تسنیم اظهار کرد:  در حال حاضر چای مورد نیاز کشور در بازار  با محدویت مواجه شده وبانک مرکزی تخصیص جدیدی برای واردات این محصول در نظر نگرفته است که این امر می تواند زمینه کمبود و گرانی این محصول را در ماه های آینده فراهم آورد.

وی با بیان اینکه چای از دسته کالاهای اساسی مورد استفاده جامعه است که تامین ارز به موقع آن نباید تعلل کرد اظهار داشت: برخی از تشکل‌ها اطلاعات غلطی در باره وضعیت واردات کالای اساسی چای به مردم و مسولان ارائه داده اند که همین امر نیز موجب بروز چنین شرایطی شده و تصمیمات مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی را با اشتباه محاسباتی مواجه کرده است.

بخشی افزود: میزان ترخیص چای در سال جاری در مقایسه با سال قبل 40 درصد کاهش یافته است و از یک ماه گذشته نیز دیگر ارز جدیدی برای واردات تخصیص داده نشده است.

بخشی تاکید کرد: هشدار داده می شود در صورتی که ارز مورد نیاز واردات به موقع تخصیص داده نشود و مجوز های بهداشتی IRC به موقع تمدید نشود در سه ماه آینده با کمبود چای در کشور مواجه خواهیم بود.

وی یاد آور شد که در یک ماه گذشته  شرکت های وارد کننده چای نتواسته اند، برای واردات چای تخصیص ارز دریافت کند و تنها یک یا دو شرکت به صورت محدود ارز گرفته اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |