جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 120751 13:40 1399/09/01
بررسی بورس در هفته ایی که گذشت +جدول

بررسی بورس در هفته ایی که گذشت +جدول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بررسی بورس در هفته ایی که گذشت +جدول

بررسی بورس در هفته ایی که گذشت +جدول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس تهران بعد از 3 ماه ریزش بالاخره یک هفته مثبت به خود دید و نماگر اصلی این بازار در روندی صعودی که طی 6 روز کاری که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، حدود 130 هزار واحد رشد داشته که شاخص کل را به عدد یک میلیون و سیصد و چهل و پنج هزار واحدی رسانده است.

بررسی نحوه داد و ستد در روزهای گذشته نشان می دهد تا حدودی اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه در میان معامله گران حقیقی در حال بازگشت است و افزایش میزان ورود پول های حقیقی به بورس این مساله را نشان داده است.

نحوه ورود و خروج پول حقیقی به بازار نشان می دهد، معامله گران خرد به روند فعلی اعتماد کرده و می خواهند در این بازار حضور داشته باشند. البته باید در این زمینه به کاهش هیجانات نیز اشاره کرد. روند معاملات نشان می دهد برخی نمادهای غیر ارزنده تا حدودی از سبد خرید سهامداران حذف شده و این نشان می دهد سهامداران تا حدودی به سمت بلوغ حرکت کرده اند.

*رشد بازار بعد از کاهش 45 درصدی برخی تحلیلگران بازار سرمایه روند فعلی را آغاز دور جدید رشد بورس می دانند. این تحلیلگران اصلاح بیش از 70 درصدی بورس را دلیل این موضوع می دانند. افت 45 درصدی بورس طی 3 ماه بسیاری از افراد حقیقی را تشویق به خروج از بورس کرد. در حال حاضر بازار با یک روند مناسب در حال ادامه روند خود است.

باید دید این روند می تواند همسو با بازارهای جهانی ادامه مسیر دهد و در سایه این مساله می‌توان به رشد معقول قیمت‌ها حداقل در کوتاه‌مدت امیدوار بود یا نه. طی روزهای اخیر فشار فروش در بسیاری از گروه‌ها کاهش یافته و نمادها یا در حال نوسان بوده اند و یا صف خرید با حجم مناسب برای آنها تشکیل شده است.

* ورود قوه قضائیه و مجلس راهی برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه ورود قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دخالت آنها در امور سازمان بورس در راستای برخورد با متخلفان این سازمان نیز نقش بسزایی در بازگشت اعتماد به شدت کمرنگ شده به بازار سرمایه داشته است.

جلسات متعدد نمایندگان مجلس به صورت علنی و غیرعلنی با مسوولین بازار سرمایه از وزیر اقتصاد گرفته تا رئیس سازمان بورس برای پیگیری دلایل اتفاقات 3 ماه گذشته، این حس اطمینان را در بازار پررنگ‌تر کرده است که علاوه بر دولت، سایر قوا نیز روندهای بازار سرمایه را پیگیری می کنند و این مساله نیز با برخورد با متخلفان در سازمان و شرکت های حقوقی ادامه پیدا کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |