جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 64542 11:08 1396/04/24
برده داری رهبر کره شمالی/ ساخت و ساز های جام جهانی روسیه با استفاده از کارگران کره شمالی

برده داری رهبر کره شمالی/ ساخت و ساز های جام جهانی روسیه با استفاده از کارگران کره شمالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برده داری رهبر کره شمالی/ ساخت و ساز های جام جهانی روسیه با استفاده از کارگران کره شمالی

برده داری رهبر کره شمالی/ ساخت و ساز های جام جهانی روسیه با استفاده از کارگران کره شمالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عصر ایران نوشت: بر اساس گزارش یک گروه حقوق بشری در کره جنوبی، دولت کره شمالی با اعزام حدود ۵۰ هزار کارگر برده به روسیه در مواردی حتی نزدیک به ۹۰ درصد از درآمد سالانه آنها را به دست می آورد.

به نقل از وب سایت شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا، بر اساس گزارش "پایگاه اطلاعاتی مرکز حقوق بشر کره شمالی" که در سئول مستقر است، دولت کره شمالی دهها هزار شهروند فقیر این کشور را مجبور به کار اجباری در روسیه کرده است و در مواردی حتی نزدیک به ۹۰ درصد از حقوق سالانه آنها را دریافت می کند.

این اقدام درآمدی سالانه معادل ۱۲۰ میلیون دلار را در اختیار حکومت کره شمالی قرار می دهد. نزدیک به ۵۰ هزار نیروی کار کره شمالی غالبا با حقوق های بسیار نازل و در مشاغل سخت در کشور روسیه مشغول به کار هستند. این افراد شرایطی برده گونه دارند و مجبورند بخش زیادی از درآمد خود را به کره شمالی بفرستند.

"اسکات سیندر" مدیر برنامه سیاست آمریکا و کره شمالی در شورای روابط خارجی آمریکا در این باره به فاکس نیوز گفت:" دولت کره شمالی نظارت دقیقی بر میزان حقوق دریافتی این کارگران دارد و در مواردی حتی نزدیک به ۹۰ درصد از درآمد سالانه آنها را می گیرد.

به گفته سیندر دولت کره شمالی سال هاست به این شیوه کسب در آمد می کند.

دولت کره شمالی سال هاست که تحت تحریم های سخت اقتصادی بین المللی است و از این شیوه به عنوان یک راه برای دور زدن تحریم ها و کسب درآمد استفاده می کند.

بنا بر این گزارش کارگران کم حقوق کره شمالی در پروژه های بزرگ ساخت و ساز در روسیه کار می کنند که از جمله دهها پروژه می توان به پروژه ساخت استادیوم ورزشی بزرگ در سن پترز بورگ و نیز یک مجتمع بزرگ مسکونی در مسکو اشاره کرد.

روسیه میزابن جام جهانی فوتبال در سال آینده میلادی – ۲۰۱۸- است و بخشی از ساخت و سازهای مورد نیاز خود را با استفاده از کارگران ارزان کره شمالی انجام می دهد.

کارگران کره شمالی در روسیه تحت شرایط کاری بسیار سختی کار می کنند و حتی یک کارگر این کشور اخیرا در پروژه ساخت استادیوم بزرگ سن پترز بورگ جان باخته است.

در ماه گذشته میلادی نیز جسد بی جان دو کارگر کره شمالی که در پروژه مسکونی بزرگ مسکو کار می کردند در خوابگاه شان در حومه مسکو کشف شد.

نزدیک به ۴ سال است که بسیاری از کارگران کره شمالی در اردوگاه هایی در مناطق شرق دور روسیه مشغول به کار هستند.

بنا بر این گزارش با وجود سختی های شرایط کاری و زندگی کارگران کره شمالی در روسیه، بسیاری از آنها به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی در کشورشان حتی حاضرند با پرداخت رشوه به ماموران روسی مدت بیشتری را در روسیه مانده و به کشورشان بازگردانده نشوند.

در گزارش ماه گذشته وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت قاچاق انسان در جهان ، به وضعیت وخیم کارگران کره شمالی در روسیه اشاره شده و وضعیت آنها: استثمار گونه، فاقد اسناد هویت، عدم پرداخت دستمزد متناسب، سوء استفاده فیزیکی، نبود ایمنی و زندگی در شرایط بسیار فقیرانه توصیف شده است.

مسئول یک پروژه بزرگ ساختمانی در ولادی وستک روسیه که نخواسته نامش فاش شود، اخیرا در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گفته کارگران کره شمالی مشغول کار در پروژه ساختمانی آنها نزدیک به نیمی از حقوق ناچیز خود را به دولت کره شمالی و حدود ۲۰ درصد آن را به عنوان "باج" به مدیران پروژه می دهند و چیزی از حقوق شان برای خودشان نمی ماند.

او گفته است:" کارگران کره شمالی حتی یک روز هم تعطیل ندارند، آنها فقط به سختی کار کرده و با خوردن غذایی اندک سر می کنند. برخی از آنها حتی خواب درست و حسابی هم ندارند... آنها در وضعیتی برده گونه کار می کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |