چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9323 16:03 1393/10/29
برج میلاد فروزان شد

برج میلاد فروزان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برج میلاد فروزان شد

برج میلاد فروزان شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فرید توفیقی: گروه موسیقی «فروزان» به سرپرستی و آهنگسازی «سیاوش عبدی»، ۲۶ دی ماه در برج میلاد تهران روی صحنه رفت.

این کنسرت در دو بخش فارسی و کردی برگزار و با حضور پر شور مخاطبان ،هواداران و علاقه مندان به این موسیقی برگزار شد.
این گروه در کنسرت خود متفاوت تر از قبل به اجرای برنامه پرداخت.در این بخش گروه ملودی فروزان نیز حضور داشتند و قطعات کردی جدید که تا به حال اجرا نشده است را را با حضور گروه کوبه ای با تنظیم هایی تازه و جداب روی سن اجرا کردند..
یکی از قسمت های جذاب این اجرا حضور یارا امیر باهنر نوازنده چیره دست ویولن بود که رکورد وی به عنوان سریع ترین نوازنده ویولن در کتاب گینس به ثبت رسیده است
لازم به ذکر است این گروه ،چندی پیش به مناسبت بزرگداشت مولانا در قونیه ، به همراه اُستاد بیژن کامکار به اجراء پرداخت که با استقبال گسترده ایی روبرو شد. به طوری که در شب اجراء استاد کامکار ، عده زیاد مخاطبان ،موجب پر شدن ظرفیت سالن و ماندن سایرین پشت درهای سالن تجارت شد. در این اجراء ، اولین بار بود که یک گروه ایرانی ، سالنی مستقل را به خود تخصیص داده بود. پیش از این ، سایر گروه ها ، در سالن های هتلِ محل اقامت مسافران تور قونیه به اجراء کنسرت می پرداختند. این اجراء که به مناسبت روز وفات حضرت مولانا در تاریخِ ۲۰ الی ۲۴ آذر برگزار شد ، اشعار مولانا را با صدای خوش الحان استاد کامکار و تنظیم آقای عبدی و همچنین ،اشعار کُردی فولکلور را به مخاطبین خود ارائه کرد.قایل اشاره است که این گروه ، که ۱۱دف نواز و ۹ ساز ملودی متشکل گردیده بود، بزرگترین گروهِ موسیقایی بوده که تا کنون ، برای بزرگداشت روز مولانا از ایران به قونیه رفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |