جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 60263 19:10 1396/02/26
برجام فناوری تولید کره را به کشور آورد

برجام فناوری تولید کره را به کشور آورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برجام فناوری تولید کره را به کشور آورد

برجام فناوری تولید کره را به کشور آورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 مدیرعامل اتحادیه سراسری لبنی ایران:

گروه تولید-مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های لبنی ایران، از راه اندازی نخستین خط تولید کره در کشور خبر داد و گفت: ورود فناوری تولید کره از کشورهای سوئیس و فرانسه از دستاوردهای برجام است که می تواند کشور را در تولید این محصول به خودکفایی برساند. «محمدرضا گنجی» درنشستی خبری ایران را یکی از واردکنندگان کره عنوان کرد و افزود: کره مورد نیاز کشور سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتن است که بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن آن از محل واردات تامین می شود. این تولیدکننده فرآورده های لبنی در کشور قیمت هرکیلوگرم کره وارداتی را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار ریال( ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان) اعلام کرد. وی با بیان اینکه ظرفیت دریافت شیرخام نخستین خط تولید کره کشور روزانه ۵۰۰ تن است، اظهار داشت: با راه اندازی این خط تولید سالیانه ۷ هزارتن معادل ۱۵ درصد کره مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود. وی از راه اندازی نخستین خط تولید کره در کارخانه پاک در روز چهارشنبه (فردا) خبر داد و گفت: این خط امکان جذب چربی از شیرخام را با ۳٫۲ درصد چربی دارد. به گفته گنجی، ایران یکی از صادرکنندگان خامه به کشورهای هدف است.

پرداخت مرحله دوم یارانه تا دو روز آینده

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های لبنی ایران تصریح کرد: دولت در سال ۱۳۹۵ برای حمایت از صادرات شیرخشک، پنیر، ماست و دوغ مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال( ۱۵۰ میلیارد تومان ) مشوق صادراتی در نظر گرفته بود که در مرحله اول مبلغ ۴۰ میلیارد ریال( چهار میلیارد تومان) پرداخت شد. وی اظهار داشت: در مرحله دوم قرار است مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال(۲۴ میلیارد تومان) مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود.

رشد ۱۳ درصدی ارزش صادراتی محصولات لبنی

گنجی درباره ارزش صادرات محصولات لبنی گفت: سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات محصولات لبنی به ۷۷۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد رشد داشت. به گفته وی، ارزش صادراتی محصولات لبنی در سال ۱۳۹۴ به میزان ۶۵۰ میلیون دلار بوده است. وی با اشاره به اینکه محصولات لبنی ایران به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، حاشیه جنوبی خلیج فارس و روسیه صادر شده است، گفت: در دولت یازدهم ۹ کارخانه لبنی مجوز صادرات به روسیه دریافت کردند. قیمت فعلی شیرخام برای مصرف کنندگان منطقی است مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های لبنی ایران اضافه کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیرخامی که صنایع لبنی از دامداران خریداری می کنند حدود ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال(۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان) است. گنجی گفت: هر میزان قیمت شیرخامی که از دامداران خریداری می شود، افزایش یابد به همان نسبت قیمت محصولی که بدست مصرف کنندگان می رسد، بالا می رود. وی قیمت قعلی شیرخامی که به دست مصرف کنندگان می رسد را منطقی و منصفانه دانست. این مقام مسئول تصریح کرد: شایعه مصرف روغن پالم در صنایع لبنی ضربه هولناکی برای صنعت بود، به طوری که با کاهش مصرف محصولات لبنی صنعتی فروش کارخانجات نیز روند کاهشی به خود گرفت. گنجی گفت: با کاهش مصرف لبنیات صنعتی، لبنیات سنتی (غیربهداشتی) رشد کردند ، درحالی که هیچ نظارتی بر تولید این محصولات نیست.گنجی به مردم توصیه کرد از لبنیات غیربهداشتی استفاده نکنند. تولید ۹٫۲ میلیون تن شیرخام در دولت یازدهم مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های لبنی ایران گفت: تولید شیرخام کشور در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که سال گذشته و در دولت یازدهم به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.    


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |