پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 135940 14:46 1399/12/16
برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد

برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد

برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روزشنبه در مراسم بهره برداری از چهار طرح حوزه آب و برق یزد که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد از تدوین سند گردشگری آبی هم در ایران خبر داد و گفت: برای اولین بار محدودیت و ممنوعیت استفاده گردشگری از دریاچه ها برداشته شد و قرار است در اطراف سدها با رعایت ملاحظات زیست محیطی و کنترل های کمی و کیفی آب، زیرساخت های گردشگری ایجاد شود.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری برای احداث تاسیسات گردشگری در این فضاها به مزایده گذاشته شد و از تابستان ۱۴۰۰ به مرور این طرح ها به بهره برداری می رسد و هموطنان از این ظرفیت بزرگ طبیعی برای گردشگری استفاده می کنند که البته اشتغالزایی قابل ملاحظه ای نیز دارد.

وزیر نیرو اظهار داشت: مجموعه این طرح ها ریل گذاری مناسبی برای فعالیت در عرصه آب و برق کشور به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح های یادشده استان یزد در هفته چهل و چهارم پویش هر هفته الف – ب – ایران افتتاح شد، اظهار کرد: در سال ۹۹ با هدف به ثمر رساندن ۳۵۰ طرح با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان این پویش آغاز شد.

وی عنوان کرد: با احتساب طرح های آب و برق که امروز در یزد افتتاح شد، تاکنون ۲۹۴ طرح با سرمایه گذاری ۶۶ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در قالب این پویش وارد مدار بهره برداری شد.

اردکانیان در ادامه ۱۳ سد مخزنی، ۱۱ شبکه زهکشی آب، ۱۰ طرح آبرسانی شهری، هشت تصفیه خانه آب، ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب، آبرسانی به هزار و ۲۵۰ روستا، احداث و افتتاح هشت واحد نیروگاهی و ارتقای توان نیروگاه های موجود با ۳۰ واحد نیروگاه مقیاس کوچک و ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر و برق رسانی به ۲۸۸ روستا را از جمله این طرح ها برشمرد.

وزیر نیرو ادامه داد: امسال کار جدیدی آغاز شد و در کنار پروژه های ساخت و ساز، پروژه هایی با این هدف که اصلاح ساز و کارها و ابداع ساز و کارهای جدید است و نقش به سزایی در سرعت بخشیدن در کاهش هزینه های تمام شده در تسهیل خدمت رسانی به مردم دارد، آغاز شد.

وی ادامه داد: وعده وزارتخانه ساخت ۵۰ پروژه ساز و کار بود که تا امروز ۵۳ مورد آن به بهره برداری رسید که از آن جمله می توان به یکپارچه سازی شرکت های آب شهری و روستایی اشاره کرد که با تجمیع امکانات مالی، تجهیزات و منابع انسانی ، سرعت بیشتری در خدمت رسانی به ویژه در روستاها ایجاد شد.

اردکانیان عنوان کرد: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور نیز از آن جمله بود و امروز ساختار جدیدی بر اساس مدیریت حوزه آبریز تشکیل شد و ۹ پروژه آبریز بزرگ تعریف شد، انتظار این است که با استقرار مدیریت های حوزه آبریز، مرزهای طبیعی مدیریت آب هم ایجاد و به رسمیت شناخته شود تا زمینه بروز تنازع و تنش بین استان ها در حوزه آب برطرف شود.

وی عنوان کرد: سند سازگاری با کم آبی تک تک استان ها هم تدوین شد و تخصیص های جدیدی که برای استفاده از آب دریا در نظر گرفته شد، شرط این بود که این سندها تایید شده باشد تا استان ها بدانند که نقشه راهشان چیست. چهار طرح مهم حوزه آب و برق استان یزد امروز در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، میبد، اردکان و یزد همزمان افتتاح شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |