جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 168258 09:26 1400/10/17
برآورد خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

برآورد خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برآورد خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

برآورد خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، محمد مخبر در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به بازدیدهای میدانی و حضوری برخی از وزرای دولت که به نمایندگی از رئیس جمهور به استان ها و مناطق درگیر سیل سفر کرده اند، افزود: دولت موظف است با توجه به فصل سرما و برودت هوا در مناطق درگیر سیل هر چه زودتر و با سرعت و فوریت به وضعیت مردم آسیب دیده رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر منازل، مزارع و دام و طیور مردم آسیب شدیدی دیده و یا کاملا از بین رفته است، برم عزم جدی دولت برای جبران خسارات ها و بازگشت مردم به روند زندگی عادی تاکید کرد و افزود: البته برخی از منازل آسیب کمتری دیده اند که با تعمیرات و اعطای کمک ها به زودی قابل سکونت می شوند و کار بازسازی این منازل باید هرچه سریع تر انجام شود.

مخبر با اشاره به برآورد اولیه خسارت حدود هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و از بین رفتن تعداد زیادی دام سبک در حادثه سیل چند روز گذشته، ادامه داد: مقرر شد با بازسازی قنوات و لایروبی رودخانه، تامین دام مردم و همچنین اعطای کمک های بلا عوض و  استمهال در بازپرداخت وام های مردم به بانک ها در جهت بازگشت مردم به زندگی عادی کمک شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت سیزدهم تا جبران تمام خسارت های وارده سیل چند روز گذشته در کنار مردم آسیب دیده است.

مخبر همچنین با قدردانی از هلال احمر، بسیج و سپاه و نهادهای انقلابی برای تامین غذای گرم، پتو و چادر برای مردم آسیب دیده،از تمامی دستگاه ها خواست تا هر چه سریعتر در جهت بازسازی منازل و تامین اثاثیه مردم آسیب دیده و همچنین رفع کمبود ها اقدامات خود را تسریع ببخشند و در صورت نیاز کمک های بیشتری به این مناطق ارسال شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین از مردم مناطق آسیب دیده که با وجود خسارات و آسیب های فراوان مشکلات خود را با صبوری مطرح کردند، قدردانی کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |