جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 177076 19:29 1401/01/31
برآتش کووید ۱۹ ندمیم

برآتش کووید ۱۹ ندمیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برآتش کووید ۱۹ ندمیم

برآتش کووید ۱۹ ندمیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-با گذشت سه سال طاقت فرسا و تلخ ناشی ازشیوع کرونا، درپیک هفتم با سویه‏های جدیدمواجه هستیم و گویا این ویروس منحوس فعلا قصد رفتن ندارد وهمچنان عوارض ناشی ازابتلا به آن درتن آدمیان مشاهده می‏شود،با این وجود بایدهشدارهای لازم به منظورجلوگیری ازابتلا به این ویروس را درشرکت درمهمانی‏ها، مسافرت، اعیاد و مناسبت‏های مذهبی به ویژه مراسم شب‏های قدرماه مبارک رمضان جدی گرفت.

به گزارش جهان اقتصاد، با توجه به فراگیرشدن سویه‏های جدید کرونا نظیرامیکرون، BA1,BA2,XEهمچنان احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد و از سوی دیگر همچنان تزریق واکسیناسیون در کشور به قوت خود باقیست .به طوری که بنابراعلام روابط عمومی وزارت بهداشت تاکنون ۶۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۵۳ دُز رسید.از روز سه شنبه 30 فروردین تا روز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۱ نفر از آنها بستری شدند.م

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسید. متاسفانه ۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

نکته قابل توجه این است که پس از گذشت ۹۲روز، مجددا تعداد مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از۲۰ نفررسید.خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

درحال حاضر ۵۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

امابا وجود تزریق واکسیناسیون گروه‏های سنی مختلف وکاهش فوتی‏های ناشی از ابتلا به کرونا، باید رعایت پروتکل‏های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی گرفت، نکته ای که در این روزها با قرار گرفت در ماه مبارک رمضان و برگزاری دورهمی‏ها و میهمانی‏ها کمتر به آن توجه می‏شود و پیش ترهم با توجه به حجم مسافرت‏های نوروزی به آن توجه نشد.

با توجه به ابتلا روزانه تعداد زیادی از هموطنان به کرونا، تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان  با وجود خستگی‏های فراوان بر بالین بیماران بسیار ستودنی است و باید همواره قدردان زحمات این قشربود.

اکنون هم با توجه به نزدیک شدن به شب‏های قدر باید ازهرگونه تجمع خودداری کرد و برای همراهی با کادر بهداشت و درمان در مراکز درمانی و حفظ سلامتی خود وسایرهموطنان این مراسم باید در فضای باز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی  برگزارشود.

**برگزاری مراسم شب‌های قدر در تهران متناسب با وضع کرونایی

محسن منصوری ، استاندار تهران هم در حاشیه نشست ستاد کرونای استان تهران در مصاحبه اختصاصی باصداو سیما افزود: در جلسه ستاد استانی مقرر شد متناسب با شرایط کرونایی شهرستان محدودیت‌هایی در زمینه درصد پذیرش ظرفیت و شیوه برگزاری مراسم اعمال شود.

وی افزود: مراسم شب‌های مبارک قدر در صورتی که قرار باشد در فضای مسقف انجام شود باید متناسب با وضع کرونایی شهرستان مربوط برگزار شود.

بنا به اعلام دانشگاه‏های علوم پزشکی سراسر کشور، رعایت نکات بهداشتی زیر در این مراسم معنوی توصیه می‏شود:

1-در فضای بسته باید تهویه مناسب برقرار باشد.

2-از ماسک مناسب استفاده شود.

3- افراد از مهر و سجاده، قرآن و چادر نماز شخصی استفاده کنند.

4-اگر افراد جزو گروه‌های پرخطر بیماری کرونا ویروس هستند، در منزل بمانند.

5- مردم از تجمع و شلوغی پرهیز کنند.

6-از دست دادن و روبوسی اجتناب شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |