جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 160839 10:45 1400/08/18
بدقولی گازپروم قیمت گاز و برق در اروپا را گران کرد

بدقولی گازپروم قیمت گاز و برق در اروپا را گران کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بدقولی گازپروم قیمت گاز و برق در اروپا را گران کرد

بدقولی گازپروم قیمت گاز و برق در اروپا را گران کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، قیمت گاز و برق در اروپا به‌دنبال عمل نکردن روسیه به قول خود برای بالا بردن عرضه بازهم افزایش یافت.
  • شاخص قیمت گاز در هلند 9٫7 درصد افزایش‌یافته است.سفارش محموله‌های گاز از طریق خط لوله اصلی روسیه همچنان پائین‌تر از سطح طبیعی است.گاز بر خلاف مسیر طبیعی خود از آلمان به سمت لهستان منتقل می‌شود که اوضاع را بدتر کرده‌است. قراردادهای انتقال برق هم افزایش‌یافته و نگرانی برای کمبود سوخت جهت فعالیت نیروگاه‌های حرارتی در زمستان بالا رفته‌است.
  • به‌دنبال دستور پوتین به شرکت گازپروم برای پر کردن ذخایر اروپا پس‌از تکمیل ذخایر داخلی روسیه، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گاز به اروپا قول داده بود از روز دوشنبه گاز بیشتری به این منطقه صادر کند. اما شرکت گازپروم اعلام کرده هیچ فروش نقدی در این هفته نخواهد داشت. هیچ ظرفیت مازادی هم برای ارسال عرضه بیشتر گاز به اروپا در روز دوشنبه ثبت‌نشده است.

اگر روسیه عرضه گاز خود به اروپا را افزایش ندهد قیمت‌ها بازهم افزایش خواهند یافت.
قیمت گاز در اروپا از ابتدای سال جاری میلادی به‌دنبال محدود شدن عرضه روسیه و ارسال محموله‌های گاز طبیعی مایع این کشور به آسیا بیش‌از سه‌برابر شده‌است. مسکو بارها اعلام کرده گاز بیشتری از طریق خط لوله بحث‌برانگیز نورد استریم 2 به اروپا خواهد فرستاد و این قاره را برای مجوز آغاز فعالیت این خط لوله 1200 کیلومتری تحت فشار قرار داده‌است .
دمیتری پسکوف، سخن‌گوی کاخ کرملین گفت:« شرکت گازپروم از دستور پوتین برای پر کردن ذخایر اروپا از هشتم نوامبر سرپیچی نکرده‌است. تحویل روزانه گاز به اروپا با تصمیم خود این شرکت صورت می‌گیرد»
اروپا فصل سرما را با پائین‌ترین سطح ذخایر گاز طی دهه گذشته آغاز می‌کند. تاجران همچنان منتظر گاز روسیه هستند چون در صورت سرمای بیش‌ازحد زمستان، ذخایر گاز اروپا برای تامین نیاز این قاره کافی نخواهد بود.
تحلیلگران عقیده دارند حتی اگر روسیه جریان گاز به اروپا را افزایش دهد، این افزایش عرضه محدود خواهد بود تا زمانی‌که انتقال گاز از خط لوله نورد استریم 2 آغاز شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |