جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6008 16:04 1393/07/27
بخشايش : بسياري از احزاب گل آفتابگردانند

بخشايش : بسياري از احزاب گل آفتابگردانند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بخشايش : بسياري از احزاب گل آفتابگردانند

بخشايش : بسياري از احزاب گل آفتابگردانند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

    درست است که اعتماد ملي با مجوز کارش را شروع کرده اما به سمت افراطي‌کاري رفته و بر اثر اين افراطي‌‌کاري موجي را ايجاد کرده که هدفش کاملا مشخص است و آن اين است که آنها مي‌خواهند براي دور بعدي انتخابات مجلس حرکت عظيمي را شروع کنند. مثلا بيايند از چيزي که به عنوان سران فتنه مشهور است دفاع کنند


يك عضو پيشين كميسيون ماده ده احزاب اظهار داشت: ما نسبت به فعاليت‌هاي احزاب شکايتي نداريم هر حزبي با مجوز مي‌تواند به کار خود ادامه دهد اما حزب‌هايي مانند حزب اعتماد ملي که سرکرده آنها خود در حصر است چگونه مي‌تواند فعاليت داشته باشد.
احمد بخشايش نماينده اردستان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ايلنا و در پاسخ به اين سوال که با وجود آنکه مجوز براي برگزاري همايش حزب اعتماد ملي داده شده است ولي شما و آقاي زاکاني انتقادهايي به اين همايش داشتيد و حتي وزارت کشور را مورد خطاب قرار داديد، گفت: من يک منطقي دارم. گروه‌ها با يکديگر فرقي نمي‌کنند ولي ما 238 حزب داريم که اکثر آنها گل آفتابگردان هستند يعني با قدرت زاييده مي‌شوند و با افول قدرت هم از بين مي‌روند و اين باعث تاسف است.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه بالاخره احزاب بايد کارشان را از جايي شروع کنند و اعتماد ملي نيز با وجود مجوز بايد به کار خود ادامه دهد در صورتي که بسياري معتقدند اين حزب منحل است اما اعتماد ملي منحل نبوده افزود: احزاب بايد کار اساسي در کشور انجام دهند مثلا در حال حاضر من با حزبي که با آقاي روحاني زاييده شده است موافق نيستم بلکه موافقم که بايد يک حزب از ابتدا و از گمنامي کار و فعاليتش را شروع کند تا کار حزبي انجام دهد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: درست است که اعتماد ملي با مجوز کارش را شروع کرده اما به سمت افراطي‌کاري رفته و بر اثر اين افراطي‌‌کاري موجي را ايجاد کرده که هدفش کاملا مشخص است و آن اين است که آنها مي‌خواهند براي دور بعدي انتخابات مجلس حرکت عظيمي را شروع کنند. مثلا بيايند از چيزي که به عنوان سران فتنه مشهور است دفاع کنند.
بخشايش اظهار داشت: سوال من اين است که وقتي حزب اعتماد ملي در ميان 238 حزبي که داريم و طبيعتا احزاب شناسنامه‌شان رهبران‌شان هستند چطور مي شود که رهبرش، خود سران فتنه و در حصر باشد؟
وي با تاکيد بر اينکه حزبي که روزنامه‌‌اش بسته باشد و خود در حصر باشد مجوز آن ايراد دارد، خاطرنشان کرد: کميسيون ماده 10 احزاب بايد با توجه به آنکه در ايران احزاب و روساي آن يکي هستند بررسي کند که آيا حزبي که راس آن خود از کساني به شمار مي‌رود که تحت عنوان سران فتنه از او ياد مي شود چگونه درصدد آن است که موجي راه بيندازد و در افراطي‌گري‌هاي خود کارش را پيش ببرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |