پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 14898 13:59 1394/05/25
بحران غذا جنوب آفریقا را تهدید می کند

بحران غذا جنوب آفریقا را تهدید می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بحران غذا جنوب آفریقا را تهدید می کند

بحران غذا جنوب آفریقا را تهدید می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شرایط نابسامان اقتصادی و وضعیت نامناسب آب و هوایی

در برخی از نقاط قاره آفریقا، تاثیر بسیار منفی بر کشاورزی این مناطق داشته است به گونه ای که میلیونها تن از ساکنان جنوب آفریقا با بحران کمبود مواد غذایی مواجهند.

بنابراعلام نشریه فرانسوی لوپوئن، شمار کسانی که با بحران کمبود غذا در برخی کشورهای جنوب آفریقا مواجهند از 24 میلیون نفر در سال گذشته میلادی به 28 میلیون نفر در سال جاری رسیده است.

بنابراین گزارش، کمبود مواد غذایی کشورهای 'نامیبیا' ، 'بوتسوآنا'، 'مالاوی' و 'زیمبابوه' را بیشتر از دیگر مناطق آفریقا تهدید می کند.

برای مثال تولید ذرت در این کشورها تا میزان 90 درصد کاهش یافته است. بارش باران های نابهنگام، خشکسالی و افزایش ناگهانی دما از جمله عواملی است که کشاورزی کشورهای جنوب آفریقا را مورد تهدید جدی قرار داده و از میزان تولید محصولات کشاورزی کاسته است.

همچنین خشکسالی موجب از بین رفتن مراتع شده که این پدیده تاثیرمخربی بر روند تهیه علوفه دامها داشته و موجب افزایش قیمت انواع گوشت شده است.

به همین منظور سران پانزده کشور جنوب آفریقا در یک اجلاس اضطراری از روز دوشنبه 17 اوت ( 26 مرداد) در 'بتسوآنا' ابعاد این بحران و مقابله با پیامدهای آن را مورد بررسی قرار می دهند.

این گزارش حاکیست که کشور آفریقایی 'زیمبابوه' برای مقابله با بحران غذا به واردات 700 هزار تن ذرت نیاز دارد که 49 درصد تولید ذرت این کشور را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر کشور 'مالاوی' به شدت به واردات مواد غذایی نیازمند است . حدود سه میلیون نفر از ساکنان این کشور به کمک های غذایی نیازمند هستند.

این کشور که در شرایط عادی سومین تولید کننده ذرت در جنوب آفریقا محسوب می شود اکنون به واردات مواد غذایی محتاج است.

این در حالی است که کشور 'بوتسوآنا' سخت ترین خشکسالی طی 30 سال گذشته را تجربه می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |