پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 171435 09:39 1400/11/13
بحران اوکراین موجب تقویت بازار طلا شد

بحران اوکراین موجب تقویت بازار طلا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بحران اوکراین موجب تقویت بازار طلا شد

بحران اوکراین موجب تقویت بازار طلا شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، در حالی که نگرانی ها در مورد بحران اوکراین موجب تقویت بازار طلا شده و در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که می تواند بر زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو اثر بگذارد، قیمت طلا امروز با اندکی کاهش همچنان در نزدیکی رقم 1800 دلار باقی ماند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.17 درصد کاهش به 1798 دلار و 8 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.20 درصد کاهش به 1797 دلار و 90 سنت رسید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز به بالاترین رقم از اواسط ماه اوت رسید که نشان دهنده جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران بود.

در حالی که رهبران اروپایی حمایت خود را از اوکراین در برابر روسیه اعلام کرده اند، این کشور از قصد خود برای افزایش شمار نیروهای نظامی خود خبر داده است.

پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا روز سه شنبه با اتخاذ موضعی محتاطانه با افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه مارس مخالفت کرد و گفت وی باید متقاعد شود که این اقدام ضروری است.

هرچند هنگام افزایش نرخ بهره و بالا رفتن ریسک های ژئوپلتیک طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود اما افزایش نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا می برد.

سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر این هفته هستند.

در همین حال آمارهای جدید نشان می دهد فعالیت های تولیدی در آمریکا طی ماه ژانویه به دلیل شیوع کرونا به پایین ترین رقم 14 ماه گذشته رسیده و این نظر را تایید می کند که رشد اقتصادی این کشور در ابتدای سال جاری میلادی شتاب خود را از دست داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |