چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 198836 19:20 1401/08/28
بحث پیچیده‌ حل مشکل مسکن و راه‌های کشور

بحث پیچیده‌ حل مشکل مسکن و راه‌های کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بحث پیچیده‌ حل مشکل مسکن و راه‌های کشور

بحث پیچیده‌ حل مشکل مسکن و راه‌های کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

این روزها موضوع وزارت راه و شهرسازی، به یکی از چالش‌های عجیب دولت تبدیل شده است؛ وزارتخانه‌ای که شخص موردنظر ابراهیم رئیسی برای سکانداری آن، در روزی که باید برنامه‌های خود را جهت تحول در این حوزه ارائه می‌داد؛ همچنان خود را وزیر نفت می‌دانست و در تمام مدت زمان صحبت با نمایندگان مجلس برای اخذ رای اعتماد، در مقام وزیر نفت صحبت می‌کرد.

به گزارش تصویر روز، رستم قاسمی که ید طولایی در امور اجرایی دارد، در دولت سیزدهم و در کمتر از یک‌سال‌و‌نیم ثابت کرد که به‌واقع مرد این میدان نیست و از همان ابتدا گزینه مناسبی برای رتق و فتق امور عظیم و پرچالش وزارت راه و شهرسازی نبوده است؛ چراکه وعده‌های او برای ساخت میلیونی مسکن در کشور جواب نداده و ادامه مسیر را در این جایگاه برای خود و دولت رئیسی سخت و ناهموار کرده است.

اما در این میان، در بین گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، تنها کسی که دارای مدارک فوق‌لیسانس و دکترای راه و ترابری می‌باشد و در دانشگاه در همین حوزه تدریس می‌کند و چندین جلد کتاب در مورد مسائل شهرسازی و راه‌سازی تالیف کرده، دکتر سعید محمد است. او که ساخت چند صد کیلومتر آزاد‌راه، صدها کیلومتر راه‌آهن و چندین بندر و اسکله بزرگ، فرودگاه‌ و تعداد بی‌شماری بیمارستان، شهرک و پل‌سازی و تونل‌سازی‌، ساخت مترو و… را در کارنامه درخشان خود دارد. فردی که با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی یکی از گزینه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی بود، اما به دلایل متعددی که بر همگان روشن و آشکار شده است، در این مسند قرار نگرفت.

هر چند درحال حاضر سعید محمد تمایلی به ادامه همکاری با دولت ندارد و کرسی دانشگاه را برگزیده است، ولی به‌نظر می‌رسد کشور دیگر تاب آزموش و خطا ندارد و گزینه مطمئنی باید سکان وزارت راه و شهرسازی را در دست گیرد.

سعید محمد معتقد است روش‌های فعلی و دولتی‌سازی به هیچ‌وجه برای ساخت مسکن پاسخگو نیست و روش‌هایی را مدنظر داشته و دارد که با کمک بخش خصوصی به شدت منجر به رونق ساخت و ساز خواهد شد. البته اگر مفسدین زخم خورده از وی بگذارند که مردم طعم شیرین خدمت را از سعید محمد بچشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |