سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 163160 20:01 1400/09/05
با حضور مشاور رییس جمهور؛ «دفتر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون» افتتاح شد

با حضور مشاور رییس جمهور؛ «دفتر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون» افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
با حضور مشاور رییس جمهور؛ «دفتر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون» افتتاح شد

با حضور مشاور رییس جمهور؛ «دفتر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون» افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فرينا، حسن ملك حسيني كه امروز با حكم «سعید محمد» به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون معرفی شد با حضور در دفتر اجرایی این منطقه در شهر گرگان رسما کار خود را آغاز کرد.
گفتنی است؛ مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون در گلستان امروز جمعه (5آذرماه) در مراسمی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و اقتصادی ویژه کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی معرفی شد.
سعید محمد در این مراسم، منطقه آزاد انزلی را به عنوان معین منطقه آزاد اینچه برون معرفی کرد.
اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان 370 هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.
در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
***مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون منصوب شد
با حکم مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ویژه‌ اقتصادی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون» منصوب شد.
«سعید محمد» در این حکم «حسن ملک حسینی» را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون منصوب کرد.
مشاور رییس جمهور، در این مراسم كه با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي، معاونين دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و مسئولين استان گلستان برگزار شد، گفت: منطقه آزاد اینچه برون می تواند به شکوفایی اقتصاد و توسعه گلستان کمک کند و معیشت مردم گلستان را ارتقا‌ء دهد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي همچنین منطقه آزاد انزلی را به عنوان معین منطقه آزاد اينچه برون معرفي كرد و گفت: منطقه آزاد اينچه برون تا زمان شکل گیری و توسعه از طریق منابع مالی منطقه آزاد انزلی حمایت می‌شود.
گفتني است؛ «دفتر اجرایی منطقه آزاد اينچه برون» در شهر گرگان استان گلستان واقع شده است.
يادآور مي شود؛ در ابلاغیه‌ای که از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور اعلام شده است، هر منطقه آزاد با توجه به نزدیکی و همچنین شباهت‌های منطقه از لحاظ اقدامات و ظرفیت‌های تعریف شده به عنوان معین آن منطقه معرفی شدند.
با رأی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، «اردبیل» در استان اردبیل و «اینچه برون» در استان گلستان به تصویب رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |